Gå til innhold

spr ang. NAN


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettop begynnt å gi Nan,jenta er 4 mnd. Hvor lenge må man koke alt vannet? Kan jeg ta kaldt vann rett fra springen å blande med det varme? Hvor lenge koker dere flaskene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste mener jeg er:

 

Kok opp vann og hell på riktig mengde i flaskene og sett disse i kjøleskapet. Når poden vil ha mat slenger du flaska noen sekunder i microen, slik at du får riktig temp., rister godt og har i pulveret. Kjøp pulverdispenser, så kan du ha ferdige mengder mat klart..

 

Jeg koker ikke flaskene lengre. Har de i vaskemaskinen på 70 graders vask. Koker flaskesmokkene. Disse putter jeg i microsterilisatoren fra Avent. Den koster 250kr. og er et must for flaskemammaer;)

 

Ville ikke tatt vann fra springen helt enda. Jeg koker vannet i vannkokeren..

 

Skal du koke i kjele, kan de koke i 5 min. så er du sikker..

 

Min lille jente er også 4 mnd..

Skrevet

Ps, veldig mange liker bedre å bruke Hipp MME. Ofte mindre hard i magen, gulper mindre osv.. Men liker hun NAN så er det jo ikke noe stress...

 

 

Vi bruker Hipp og har aldri brukt malt eller lignenede. Det måtte vi nesten hver dag med NAN.

Skrevet

Tusen takk for gode råd!

Skrevet

Man skal ikke blande ut og la det stå! Det blir bakterier.

Men man kan ta kokt vann i alle flaskene og så ta å varme vannet i mikro når det er tid for mat og så ha oppi pulveret. Det skal alltid være ferskt. Jeg koker opp vann og har på termos så slipper jeg å varme vannet for hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...