milla>85 Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Hei.. Er det nooen der ute som har vært på det? er den kontrollen foskjellig fra de andre sv.kontrollene siden det er så nærme termin.. skjekker de bla modning eller om man har fått åpning? spent på svar:)
Mamma til mia og knøtt i magen Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Forrige svangerskap hadde jeg allerede født på dette tidspunktet. Jeg er i dag 38+1 og skal til kontroll om en time, så jeg lurer litt jeg også..
Tyren78-09+12 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Jeg var når jeg var 37+0, ingen forskjell fra de andre, bortsett fra at han sjekket leie. Skal på neste når jeg er 38+4.
koala Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Var på kontroll hos legen i morges, 38+1 uker. Sjekket blodtrykk, protein/glukose i urinen, ødem i beina/hender, målte magen, kjente om hodet lå ned og evt.hvor høyt/var festet eller ei. Snakket litt om fødselen, smertelindring, når reise til føden og at alt kjennes litt tungt nå så det blir bra når ungen kommer ut Forrige gang i uke 36 (jeg går bare til legen) sjekket hun det samme og vi snakket om svineinfluensaen og hvordan forholde seg til det, da lå tulla i seteleie så vi snakket om det også. Har aldri (to barn fra før) opplevd å sjekke modning/åpning hverken hos lege eller jordmor.
my&E *mistet vår datter* Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 det er da helt normalt med kontroll nå. det er oftere kontroll på slutten av sv.skapet bare for å sjekke at alt er bra. Jeg skal på kontroll (annenhver gang JM og lege) hver uke jeg nå frem til babyen er født. helt vanlig kontroll av blodtrykk, urin, babyens leie, hjertefrekvens og din allmenntilstand så snakker man om fødsel osv når det begynner å nærme seg
AngryBird Skrevet 17. august 2009 #6 Skrevet 17. august 2009 Litt off topic, men hva hadde lege å si om svineinfluensaen? Har lurt litt på det. Tenker jo litt mer over det siden jeg har mer enn bare megselv å tenke på...
my&E *mistet vår datter* Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 legen min har ikke sagt noe om det. jeg spør bare hvis jeg lurer på noe, og jeg lurer egentlig ikke, for jeg er ikke syk og holder meg unna de som er syke. får akutt hjelp hvis man blir syk så ikke bekymre deg før. babyen har godt av at du slapper av. bare ta forhåndsregler; nøye med hygiene og hold deg unna syke mennesker. Går sikkert bra!
AngryBird Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Er sånn jeg har tenkt og. Tror kroppen blir mindre rusta te å stå imot virus hvis man konstant går å bekymrer seg. Har bare lurt litt på hva leger har å si om saken, ifølge katastrofeaviser som vg og dagbladet burde jo alle gravide isolere seg hjemme hvis ikke ble ungen dum.... Hehe, blir for drøyt. Er overbevist om at de fleste av oss som lever et normalt liv ute blant folk har blitt disponert for viruset i mer eller mindre grad ved et eller annet tidspunkt. Skal ikke undervurdere et godt immunforsvar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå