blond Skrevet 17. august 2009 #1 Skrevet 17. august 2009 Jeg synes det er viktig med markeringer av dagen vi ble sammen, giftet oss og bursdager. Det betyr mer for meg å feire de "frivillig" dagene enn bursdager, de er heller obligatoriske. Det er viktig fordi det er en markering av forholdet og at vi vil det skal fortsette å vare og at vi er prioritert i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #2 Skrevet 17. august 2009 Å markere dager er ikke noe som ligger for oss, så det har vi begge et helt avslappet forhold til. Våre egne bursdager går vi forbi i stillhet, om det ikke er runde år, forlovelsesdagen sluttet vi å markere den dagen vi giftet oss, bryllupsdagen blir normalt markert litt, men opplever det egentlig ikke som viktig. Å høre og se hver dag i praksis at "jeg er fremdeles like glad i deg" er mye viktigere for vårt forhold.
blond Skrevet 17. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2009 "Å høre og se hver dag i praksis at "jeg er fremdeles like glad i deg" er mye viktigere for vårt forhold." .. sier du.. Slik er det for meg også, feiringer av dager kommer i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Noe tillegg til "Å høre og se hver dag i praksis at "jeg er fremdeles like glad i deg" er mye viktigere for vårt forhold" trenger ingen av oss, det jeg har forstått. Ikke jeg i alle fall. Men, som du nok har forstått, vi er ikke noen typiske "feire"-mennesker og vil liker ikke festivias. Kan vi unngå f eks en bursdagsfeiring, gjør vi det, derfor blir det "bortreist på dagen" ved nærmeste runde dag. Så sant det er praktisk mulig. Men BARNA synes vi skal feire til 10-årsdagen, om man ikke ser at de direkte mistrives med det. Gjerne med en "knallfeiring" på 10-årdagen, som jo er første runde år. Deretter synes vi barna selv skal få velge. Men da er det viktig at de ikke opplever å føle verken at "det å feire er stress, håper du lar være" eller at "er du normal feirer, du men du skal få lov til å la være". Det må være likeverdige valg for barna om det skal bli et reelt valg. Og, så det er sagt: Vi respekterer gjerne dem som velger annerledes. Bare de ikke "plager" oss med unødvendig mye feiring de ønsker vi skal delta i.
Lene~mor til tre Skrevet 17. august 2009 #5 Skrevet 17. august 2009 Ja jeg synes det er viktig å gjøre litt ekstra stas på slike dager, bør ikke gjøre så alt for mye ut av det men kansje spise en god middag f.eks når det er dagen vi ble sammen og vi ble forlovet osv. På bursdager har vi iværtfall en kake selv når vi voksne har bursdag, barnas bursdager blir jo alltid feiret ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå