Gå til innhold

Guttenavn..... Litt hjelp :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om at det er en gutt i magen.. Også er det dette med navn da, jeg synest generelt det er litt vansklig med guttenavn og vil ha navn som er sjedene :) Så vis noen har forslag så er det bare å komme med det og gjerne legg til hva du liker best av de som jeg liker ? :D

Noen av de som jeg liker og har funnet til nå:

Liam

Emrik

Leon

Noah

Caspian

Eskild

Emilio

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liam

Emrik

Noah

Er de jeg liker best.

Har selv en ganske grei liste med guttenavn, vet ikke om noen av dem faller i smak hos deg, men da har du noen til ihvertfall :-)

Alle er nok ikke kjempeuvanlige, men likevel.

Ask

Mio

Leo

Neoh

Max

Felix

Levi

Elliot

Gorm

William

Oliver

Robin

Rudy

Silas

Theo

Ravn

Hauk

Devin

Iver

Trym

Storm

Johannes

Eneas

Hampus

Nathaniel

Miklas

Kasper

Matheo

Matheus

Skrevet

Nå har jeg temmelig motsatt holdning av deg, og selv mener jeg at utpreget sjeldne navn vitner om særdeles "sære" foreldre som skal bruke selv navnet på barnet til å markere sin egen særhet, med mindre man har en slektstradisjon for navnet (og også da bør man tenke på navnet kan "moderniseres" til noe mer "normalt" om det i dag oppfattes som sært). Tror ikke barn flest setter pris på å ha et navn som oppfattes som "sært" av både voksne og barn.... Men det betyr ikke at man absolutt skal velge blant årets tre-på-topp! Det finnes mange flere helt kurante navn enn dem, heldigvis.

Eskild og Leon er navn jeg selv synes kommer i kategorien "kurant", uten at de er navn jeg selv ville valgt. De andre navna på lista di er navn som umiddelbart ville fått lampen "sære foreldre" til å blinke hos meg. Men navn som Andreas, Arne, Daniel, Einar, Johan(nes), Knut, Marius, Martin, Olav, Rune, Terje, Vidar, Øystein og Åge ... er nok mer hva jeg oppfatter som "kurante navn".

Skrevet

Jeg liker best Leon av de navna.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ruller på øynene til hun over her som dømmer foreldre som velger anderledes navn til barna sine på denne måten. Sønnen vår skal hete Falk, som vi syntes er kjempetøft navn:) Guttete og urgammelt norsk navn:) Ellers vil jeg si at jeg likte alle forslagene du kom med. Det har aldri skjedd før, slik at jeg tror vi har ganske lik smak:)

Skrevet

Emrik og Eskild er fine navn :-)

Hva med:

Tollef

Torkild

Max

Frans

Fritz

Syver

Lorentz

Lauritz

(Falk er kjempetøft :-)

Skrevet

Emrik og Eskil er flotte navn.

Resten på lista di synes jeg ramler i kategorier "harrytass som gjerne vil stikke seg ut og ender med å kalle ungen det samme som resten av Groruddalen."

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Så artig du syntes det prebs:):)

Skrevet

Jeg synes det var en del sære navn her, noe som tydeligvis er poppis i en del miljøer.

Det eneste navnet som er noenlunde normal her, med mindre én av dere er fra utlandet, er Eskild. Leon er heller ikke så aller verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...