Gå til innhold

Hvem ringte føden, du eller mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med min første var det mannen som ringte å melte vår ankomst. Dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første var det mannen som ringte, men endte med at jeg måtte snakke med dem selv da han måtte gjenta alt jeg sa.

Denne gangen blir det nok jeg eller mamma om jeg har veldig vond da mannen ikke er i bildet. :)

Skrevet

Mannen min - jeg var ikke i nærheten av å orke å snakke...

Skrevet

jeg, de vil jo uansett helst snakke med oss hvis vi klarer:P

Skrevet

Med min første ringte jeg selv. De vil gjerne høre på deg hvordan riene er..

Skrevet

Jeg ringte selv. Hadde fått beskjed om det på fødselsforberedende kurs, de vil helst snakke med kvinnen selv for å lettere kunne vurdere hvordan forløpet er. Som jordmora der sa, for mannen kan det nok virke som om barnet skal komme når som helst, selv om riene akkurat har startet :)

Skrevet

mannen min er en svært sindig og rolig mann.. hehe.

han ringte med førstemann, men han insisterte på å vente med å ringe, til riene kom med 3 min mellomrom og jeg hadde 4 cm åpning.. hehe

regner med at han får ringe denne gangen også, for jeg hater å ringe i telefonen. men vi drøyer nok så lenge som mulig denne gangen og. fordelen med å bare ha 20-40 min til sykehuset..

Skrevet

var mannen som ringte. Men de insisterte på å snakke med meg.

Jeg hadde så tette rier at jeg var mildeste talt IKKE interessert i å snakke med noen på telefonen. Så tror ikke hun fikk så mye fornuftig utav meg gitt. Jeg syntes det var skikkelig stress å måtte prøve å fokusere på hva det vesenet i andre enden av telefonen sa.

Min første fødsel gikk ganske fort, så når vi ringt var det jo skikkelig i gang. men i forhold til hvor lenge det hadde vart hørtes det jo ikke så lenge ut for de p\å føden så de var litt sånn..ja ja det er nok tidlig men ta gjerne turen innom for en sjekk...Pjokken var født 4 timer etter at vi kom til sykehuset - og da satt han fast en time pga at han kom med panna opp- stjernekikker.

Er forberet på at det går unna denne gangen også- så tipper at det blir mannen som ringer denne gangen også (tror det er greit at en som liksom klarer å si navnet sitt osv er den som liksom styrer det der med telefonen...;o)

Skrevet

Jeg ringte selv, men må si jeg ikke husker så mye av den samtalen.. Vet jeg bare sa at det nå var 5min mellom riene,og de sa, jaja, du får komme for en sjekk da!!! 3,5 time tok fødselen...

Skrevet

mannen ringt da nr 1 ble født

jeg ringte da nr 2 ble født=)

Skrevet

Jeg ringte selv. Men det var før jeg begynte å vri meg i smerter, da! :)

Hvordan det blir denne gangen får vi jo se. Om rienen blir kastet på meg, kan det jo hende det blir kjærestens tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...