septbaby09 Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Hørt noe om at dersom man føderfeks 1 uke før termin mister man den siste av de 3 uke man går ut før termin , med andre ord, jeg får 1 uke mindre?? Noen som vet?
Ladybug~N&E Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 det stemmer. jeg gikk ut i permisjon 27august 07 og fikk sønnen min 31 august. mistet alle 3 ukene før fødsel. vi har 48 uker permisjon hvorav 3 uker før fødsel og 45 uker etter. ( eller 38/35 dersom man har valgt 80% permisjon) føder man for tidlig så får man bare 35/45 uker perm etter fødselen uansett. (med unntak av prematur fødseler som krever et lengre sykehusopphold. da begynner ikke permisjonen å løpe før man er skrivd ut) føder man derimot på overtid så får man alle ukene man har krav på men man "mister" på en måte litt da også. man mister uker etter fødselen fordi man har hatt disse ukene før man fødte.
Sjarmi Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Tror ikke dette er noe man skal bekymre seg så mye for. En uke fra eller til utgjør jo ikke så mye:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå