Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Lillegutt blir så sint når jeg legger han i vognen sin for tiden... Jeg har en babybjørn, men får så vondt i ryggen av å bruke den! så nå kommer jeg meg ikke ut på tur lengre Har lest litt om manduca, og blitt tipset her inne om den... 1. Er den virkelig mye mindre vond for ryggen? 2. Er den lett å "stille om fra liten til stor og fra stor til liten" .. altså, mannen min er stor og høy, mens jeg er liten og lav.... kan den passe begge? er det en stor jobb å "stille om" fra han til meg og omvendt? 3. Hvordan gjør dere når det er sol eller regn ute?.. Finnes det noe type skydd å ha over barnet ved slikt vær? Tusen takk for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Nå er det bare jeg som bruker bæreselen, for jeg har ingen mann.. =P Men det å stille på den er ikke noe problem. Det er jo bare å dra i selen som en ryggsekk, så blir selene lengere. Eneste jeg kan slite med hvis jeg skal på tur alene er å ha sønnen min på magen, hvis jeg skal krysse selene bak (de trenger ikke krysses). Men har lært meg en taktikk på det også. Jeg syns den er mye mindre vondt enn babybjørn, for med manduca så bærer du med hoftene, ikke ryggen og skuldrene. Det er som å ha en god tursekk på ryggen. Ang. trekk: Jeg tror ikke du får kjøpt noe regntrekk til den. Men du kan jo evt. lage noe selv av en regnponcho? Eller så har vel barnet på seg godt med klær/regnklær? Selen tørker jo opp igjen )
Lea Laus Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Vi har det slik for tiden at mannen bruker Manducaen, mens jeg bruker Mei Tai'en, men er veldig greit å stille den om. Fort gjort å løsne stroppene, og så strammer du de når du har den på deg. Manducaen har et stoffstykke som du kan feste slik at babyen ikke får sol/regn på seg og får luft/kan se på sidene. Å sammenligne Manduca og BabyBjörn, blir som å sammenligne en nille-sekk og en Bergans-sekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå