Gå til innhold

amming og graviditet..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det? misster man melka da?...

begynnt å få så lite :( og tror kansje jeg er gravid igjen ...er det farlig å amme når man er gravid?

osvosv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får mindre melk. Jeg fortsatte å amme da jeg var gravid. Absolutt ikke farlig;-)

Skrevet

Du mister ikke melka og det er helt greit å fortsette med ammingen..

Men, melka kan få en litt annen smak så barnet rett og slett ikke vil ha lenger. Ammingen kan også stimulere livmoren så du får premature rier, men det er ikke før senere i svangerskapet så det kan du prate med lege/jordmor om etterhvert.

Eneste du må tenke på om du vil "tandemamme" er å få i deg nok mat, næring og væske, for det blir mange som skal leve av det du spiser :)

Skrevet

Jeg amma hele forrige svangerskap, og tandemamma noen mnd. Kutta ned på amminga litt på slutten (uke 33-37), da det hendte jeg fikk mer kynnere av det.

Jeg hadde nok melk til babyen fra første dag, slapp den veldige sprengen jeg pleier få ca 3.dag, og slapp derfor såre brystvorter, ømme bryst og urolig baby pga melken ikke er kommet i gang.

Tenker at viss en skal avslutte amming pga nytt svangerskap bør en gjøre det i god tid for å unngå sjalusi, at babyen har stjålet både mamma og puppen... her satt eldste og så på at babyen fikk pupp til mat, og etterpå kunne ho få pupp til kos. Men ho var så stor (22mnd)da at ho forstod at babyen hadde første retten, ellers kan det vel kansje by på litt problemer...

Eldste var nesten slutta da baby kom, var ikke hver dag ho fikk lenger, men det tok seg opp når lille var nyfødt og en tid framover. Ho blei jo minna på det hver gang jeg amma babyen + at melka tok seg jo veldig opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...