Gå til innhold

Jeppe


Gjest

Anbefalte innlegg

Mammaen min fortalte meg for leden at jeg skulle hett Jeppe om jeg hadde blitt gutt..

 

Synes Jeppe er ganske stilig, men er det "barnslig"? Og ødelegger Jeppe på Bjerget mye ifht. navnet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt! Jeg har fått øynene opp for navnet i det siste, og synes det er knalltøft! Synes ikke det er barnslig. Ifht Jeppe på Bjerget, så er det så "utdatert" at dagens nyfødte ikke får noe forhold til det. Så jeg synes ikke det ødelegger for navnet! Jeppe er stilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente en hund som het Jeppe da jeg vokste opp, så for meg er det et hundenavn. Kan forstå om noen syns det er litt komisk, mange av de navnene som er populære nå syns jeg er litt komiske til man blir vandt til dem. Men jeg har få assosiasjoner til Jeppe på Bjerget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kult jeg, men overhodet ikke noe jeg kunne vurdert selv;-p

 

Høres litt ut som et svensk kallenavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte brukt som et kallenavn for Jesper i Sverige.

 

Jeg syns det er søtt til en liten en, men ikke noe som vurderes her i huset siden jeg har en eks med det tilnavnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeppe er morsomt og tøft. Jeg synes egentlig det er rart at det ikke er mer populært, for det er jo litt i samme stil som andre navn som er mye mer vanlig.

 

Synes ikke Jeppe på Bjerget ødelegger noe. Det er jo mange navn som brukes mye selv om det er litteraturfigurer som er knyttet til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppe er kjempe tøft!! Man kan ikke tenke tenke på evt figurer eller personer med enkelte navn. Da kan man lavær å gi barn navn da. Bare tenkt på hvor mange som kaller opp etter Kardemomme by.

 

Tante SOFIE

KASPER

JESPER

JONATAN

 

JULIUS apekatten

LINUS is Svingen

LINUS (sønnen til Julius apekatten)

KONRAD KATT barne tv

Postmann PAT (Patrick)

Tøydokke ANNA

LUDVIK Gundersen

SOLAN Gundersen

Dronning MAUD

HELENE Harepus

EMIL i Lønneberget

JEPPE på Bjerget

RONJA Røverdatter

DENNIS (tegnesrie figur)

 

Slik kan man fortsette i det uendelige....

Fåreslår at man kaller barna sine akkurat det man har lyst til, uten å ta hensyn til "hvis-om-atte-dersom-atte"

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn kan man ikke tenke, nei. Men jeg synes likevel det er litt forskjell på Jeppe på Bjerget og tante Sofie, får jo verst assosiasjoner til Jeppe på Bjerget.

 

Uansett - morsomt at mange liker det.. Og jeg synes det er rart at ikke flere heter det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Får egt. ikke dårlig assosiasjoner til Jeppe på Bjerget, og synes navnet er tøft. Allikevel ikke noe jeg ville valgt selv=).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...