Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Hva skjer med samvær da? Hvis ikke far har samvær da skal han ha ekstra samvær når ungen er frisk igjen?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Samværet går egentlig ut da. Men en kan ta det igjen senere, om det passer slik. alt etter hva dere velger, egentlig:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Hvorfor kan egentligt ikke far ha barnet fordi om det er sykt. Ja greit kansje ungen må ut av huset, men hviss det bare er fra hus til bil og fra bil til hus ser jeg ikke problemet så lenge barnet ikke har noe i mot det. er jo en ting om barnet heller vil være hjemme sammen med mamma. Men legger til at det også kommer ann på hvordan syk ungen er.. om det er diare og/ellr spysyke og ungen ikke bruker bleie lenger så blir ungen heller hjemme med mor... Men om det er feber, forkjølelse sånne småting så kan vel far ha barnet for de om så lenge han holde ungen inne.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Hvem ville du helst ha der, når du var liten og syk? Kanskje mamma? Det er hvertfall noe de aller fleste barn vil. Kjennes trygt og godt, og er en stor trøst. Hvorfor skal en som barnet ser hver 14. dag føles like trygg? Da kan jo hvem som helst som ser barnet så ofte ha det når det er sykt. Pappa er ikke tryggheten slik mamma er, bare fordi han er far på papiret og i praksis hver 14. dag. Og er barnet lite, så er det ikke helt lett for en som ikke ser barnet til daglig å se de små forskjellene, som faktisk kan bety mye for barnets helse og trygghet. Og faktisk liv i noen tilfeller. Jeg hadde ikke likt å ha mine tantebarn om de var syke. Jeg føler ikke at jeg ville klart å passe godt nok på dem. For jeg ser ikke de små nyansene som min søster gjør hos sine barn. Samme med mine; andre ser ikke det samme som meg. DERFOR;)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Samvær går som vanlig såfremt ikke ungen er for syk til å ut døren. Altså slik har vi det (ingen regel som sier at det skal være slik men). Jeg ser ingen grunn til at far ikke er like bra som meg når barnet er sykt, ungen er så glad i pappaen sin å at jeg ser ikke noe problem med det, han har det like godt der som hos meg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Har pappan fått neon sykebarndager av deg da? Det har nemlig IKKE min mann... noe som resulterer i tapte inntekter siden mor nekter å få hjem en småsjuk unge.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2009 #8 Skrevet 20. august 2009 Hos meg er det slik at jeg sier ifra til far at barnet er sykt, ser ann hva slags syk barnet er, og enten sier ifra til bf at han får ha samvær hos meg (har henne kun noen timer av gangen) eller spør han om hvordan han vil at vi skal gjøre det. Vanligvis vil han vente til hun blir frisk igjen før han har henne, men så langt har det ikke vært snakk om å "ta igjen" samvær. Men dersom dere begge ønsker det, så er det vel ikke noe problem om far får litt ekstra når barnet er frisk igjen?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Det er ikke snakk om at far trenger sykedager da. Her er det jo snakk om at far skal ha samvær når barnet er sykt. Ergo far jobber vel ikke når han egentlig skal ha samvær, så han trenger vel ingen sykedager for ta vare på barnet sitt når han uansett har fri.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 "Her er det jo snakk om at far skal ha samvær når barnet er sykt. Ergo far jobber vel ikke når han egentlig skal ha samvær, så han trenger vel ingen sykedager for ta vare på barnet sitt når han uansett har fri." Det er da mange fedre som har samvær i ukedagene også. Og da trenger han syktbarndager, akkurat som mor gjør. Du mener ikke at han bare kan jobbe de dagene han ikke har ungene? Gjør du det?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #11 Skrevet 23. august 2009 Her så er ungene veldig fornøyde om de kan dra til far når de er syke. De syns det er godt å slappa av der alene. Bli dullet med at en som har fått sove hele natten og er utvilt. Men ungene er hos bf så fremt de er friske nok til å gå ut døra. De har det like godt der som de har det her. Min nye mann har ofte untene mine når de er syke, og det er mine unger fornøyde med. Utenom at de syns han er litt hysterisk, mannlige sykepleiere kan ta litt av når "egene" unger er syke. hehe.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #12 Skrevet 23. august 2009 Jeg går ut ifra at de har en vanlig samværsordning, ikke utvidet samvær eller delt omsorg. Da stiller saken seg annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå