Gå til innhold

Legen i morgen, gruer meg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til kontroll i morgen, å kjenner jeg gruer meg ganske. På første kontroll var legen min veldig "slem" og hang seg veldig opp i at jeg var overvektig og at jeg absolutt ikke måtte legge på meg mer en 10kg dette svangerskapet. Gikk liksom bare ut i fra at siden jeg er overvektig så ligger jeg konstant på sofaen og bare pakker i meg godis hele dagen.

Da jeg var på kontroll i uke 19 så sa han bare: ja, jeg går ut i fra at du ikke har lagt på deg noe?? jeg ble så paff, så jeg sa bare nei, jeg tror ikke det. Men egentlig hadde jeg vel lagt på meg 2kg :/

Nå er jeg i uke 28 og har lagt på meg 6kg til sammen, pluss at jeg har fått voldsommen bekkensmerter.

Nå er jeg redd fordi jeg må ta bekkensmertene opp med han i morgen. Siden jeg jobber som hjelpepleier, så har jeg allerede store problemer på jobb pga. smertene. Så vil be om sykemelding, men er redd for at legen bare skal synes jeg er lat!! og si at jeg ikke har reelle bekkensmerter, og at de bare kommer av vekten min!!!!

Huff....vanskelig dette......jaja...noen med noen trøstende ord??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

himmel for ein lege, det går ikje ann å oppføre seg sånn som det!!!

Syns du skal bytte lege, du kan ikje gå til han..

Du fortjener noe bedre enn det :))

Men håper virkelig at det går greit i måra, ska tenka på deg :))

Klem

Skrevet

Huff, for en ekkel lege... Syns det blir feil om han bare antar at en som er overvektig er lat og kommer med slike kommentarer. Forstår godt at man ikke har så lyst til å ta opp bekkenproblemer med denne legen for å få sykemelding selv om man virkelig trenger det. Jeg ønsker jo gjerne å si at det bare er å ikke bry seg om det, men jeg vet med meg selv at jeg også hadde tatt meg fryktelig nær av slike kommentarer... Men du vet med deg selv at det inntrykket legen har bestemt seg for i forhold til deg ikke er sant, så du kan med god samvittighet be om sykemelding. Føler med deg og håper det går bra i morgen!!:) Lykke til! Klem til deg!

Skrevet

Jeg ville forresten sterkt vurdere å bytte lege dersom du er såpass ukomfortabel med den du har....

Skrevet

takk for trøstende ord. Er heldigvis ikke fastlegen min jeg går til kontroll til. Men en gynekolog. Valgte han mest fordi fastlegen min er en eldre mann, som absolutt ikke hører på noen av det du har å si.

Gynekologen min hører ihvertfall på meg, så har valgt å bare hevde meg over disse slankeprekene han kommer med. Vet jo at jeg er overvektig, men mener at det er mitt problem og ingen andre som trenger og slite med det. Det er liksom min bør å bære.

Så lar heldigvis ikke disse kommentarene knekke meg nei, men er jo ikke noe artig likevel.

Jaja, skal på slutten av dagen til kontroll, så vi får se hvordan det går :/

Skrevet

vil bare si at bekken smerter i svangerskapet mest sannsynlig kommer av hormoner som skal "mykgjøre" bekkenet klart til fødsel, jeg har vært plaget med det i forrige svangerskap, og var ikke overvektig. dessuten hører ikke slanking til i svangerskapet, bare man spiser sundt og normalt, og tar de vitaminer man skal så kommer vektøkningen som den vil. det varierer masse fra person til person. jeg gikk opp 10 kg til uke 19, og så har bare magen vokst etterpå uten noen særlig vekt økning....

lykke til.......skal tenke på deg:)

Skrevet

Himmel for en lege!!

Jeg hadde bytta tvert. Du skal ikke grue deg til å tå til legen på svangerskapskontroll, det skal jo være hyggelig.

Er der andre leger i nærheten av der du bor, så ville jeg byttet. Du kommer ikke til å angre på det:)

Lykke til da!

Skrevet

da har jeg vært hos legen til kontroll.

Og han syntes faktisk jeg hadde vært FLINK med vekta mi :D

Han var litt stressa fordi di lå etter skjemaet i følge til timene, så det gikk endel utover meg. Men han sjekket alt han måtte sjekke, men fikk liksom ikke pratet med han om bekkenløsningen. Ble bare sendt ut til kontordama (som er sykepleier) å fikk rekvisisjon til fysioterapi. Virket ikke som sykemelding var akktuelt før jeg hadde passert 30uker, men visst fysioterapeuten min syntes at jeg burde sykemelde meg, så skulle jeg bare ta kontakt, så skulle jeg få det.

Så nå har jeg time til fysio på onsdag :)

Alt stod heldigvis bra til med babyen også da, og det er mest sannsynlig en liten jente som er i magen min :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...