Gå til innhold

Tak i magen...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at ungene var i seng ikveldbegynte jeg å kjenne tak i magen,men de er bare når jeg beveger meg. ikke av og på sli som kynnere,men de er der konstant når jeg rører på meg,går osv... magen er hard som stein... noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd et varmt bad eller en dusj? Det kan hjelpe på å roe ned!

Godt er det også:)

Skrevet

skal prøve det,men har bare dusj,så tenkte at ikke jeg orket å stå m de smertene... men hjelper nok som du sier!!!

Skrevet

Er det smerter? Kynnere skal ikke være vonde da. Ubehagelige ja, men ikke vonde... Men er det noe mere enn kynnere vil ikke en varm dusj hjelpe på. Så kanskje greit å pøse på med varmt vann for å se om det kan være rier!

Spennende:)

Skrevet

Tvilsomt at det er rier. har født to ganger før og mener at jeg skal kjenne igjen den slags;) men man vet jo aldri! Men får inderlig ikke håpe det,stakkaren er jo bare i uke 34,6. håpte at andre hadde opplevd lignende,kanskje maserier???for det har jeg ALDRI hatt før

Skrevet

Åh, nei da vet du nok om det er rier eller ikke ja! Har heller ikke hatt maserier, så det aner jeg ikke hvordan føles! Men ta kontakt med legekotor eller jordmor i morgen om du fortsatt har smerter! Lever en urinprøve, det kan jo være UVI...

Men det kan jo være noe så enkelt som at du bør ta det mere med ro og!

God bedring! Og håper det ikke er rier!! Litt tidlig ja:)

Skrevet

Takk for det,slikdet er nå er det hvertfall så vondt på en plagsom måte at det er ikke mulig åfå noe søvn,så hvis jeg skal ligge sånn imorgen,ja da skal jeg få en time til jordmor ja!!!! men som sagt,maserier vet jeg ikke hvordan føles så kan jo være det. hadde jo vært en erfaring rikere da;)

Skrevet

Du kan prøve å sitte i dusjen hvis det er ubehagelig å stå! Enten på dusjgulvet eller ta emd en krakk i dusjen!

Skrevet

Hm, så vondt at du ikke får sove? Kanskje en tlf til føden hadde vært på sin plass? Det skal jo ikke være slik!

Nå er det jo alltid en trygghet når man kjenner liv, og det er jo et tegn på at den i magen i allefall har det bra! Men føden skal brukes til å ringe og høre når man er bekymret! Kanskje de kan gi deg gode råd eller til og med forklare deg hva det er som skjer!

Ring dem du, så kanskje natta kan bli lettere å komme seg gjennom!

Skrevet

Mulig det,jeg skal starte med en dusj først og se om det kan roe ned litt:)

Skrevet

Jeg hadde det litt sånn som du beskriver for noen uker siden. Kunne ha kynnere i timesvis og klarte ikke å stoppe de uansett hva jeg gjorde. Nevnte det for legen da jeg var til kontroll og hun sykemeldte meg faktisk (uke 29). Fikk også pencillin mot en evt infeksjon og fikk beskjed om å roe ned. Vet ikke hva som har hjulpet men er mye bedre nå.

Hadde levert en urinprøve til legen om jeg var deg og prøvd å roe ned. Du er jo ganske langt på vei så ingen krise om barnet blir født, men best om det får noen uker til i magen. lykke til;)

Skrevet

Ja er nok best å sjekke opp i urinen og det...lenge siden det er blitt gjort faktisk. jeg venter et nokså sykt barn med kromosomfeil og da er det lett slik at mor kommer litt i skyggen av ale ultralyder av den lille. men tror jeg hadde visst det helt sikkert om det var rier,siden jeg har goderfaring fra før av. kommer han nå vil han bare få enda dårligere odds til å overleve,så hadde ikke turt å gamblet om jeg følte det på den måten. men takk for gode råd hvertfall!!!! :)

Skrevet

Tenker på deg tidemann. Har takene gitt seg? Er de konstante eller øker det på? Hadde ringt føden hvis det øker på, spesielt siden dere venter et sykt barn. Ønsker deg alt godt!

Skrevet

Det hjalp med en dusj! nå skal jeg være kjapp i seng,så sovner jeg kanskje før det skjer noe. mulig det bare er litt hvile som skal til:)

Takk for gode ønsker Fia71!!!

Skrevet

Godt å høre! Håper du får en god natts søvn! Men ta en urinprøve i morgen når du våkner for sikkerthets skyld da!

Skrevet

Hvordan går det med deg Tidemann? Var oppe med minstejenta i natt og tenkte på deg. Håper takene har gitt seg og at du har hatt en god natts søvn.

Skrevet

Håper alt går bra!

Skrevet

Hei der:)

Så koselig at du tenkte på meg inatt!- det gikk nokså bra inatt og kontrolen hos legen gikk fint,har ikke kjent noe tak i magen siden to på natta:)

Imorgen skal vi til tr.heim for å sjekke ut gullgutten,kanskje de kan si noe om dette,mulig alt er helt normalt. er hvertfall glad det har gitt seg,for det var noe skikkelig dritt!!!

Men nå skal jeg ta tidlig kveld idag for å ta igjen litt av den tapte søvnen fra inatt

ZZzzzZzzzzov godt dere også!!!:)

Skrevet

Det var godt å høre!! :-) Historien din har grepet meg, er så imponert over hvordan du takler situasjonen! Håper du får en god natts søvn. Her sover vi på skift siden minstejenta er litt urolig, men det er bare bagateller!!

Skrevet

Men hvorfor er hun urolig og hvor gammel er hun? kanskje jeg har noen tips;)

- Når det gjelder vår situasjon som foreldre så gjør vi og håper vi bare på det som enhver mamma og pappa håper at de skal få oppleve,nemlig at barnet skal leve og vokse opp. Tror ikke du eller noen andre hadde taklet det dårlig. Det er en indre styrke som bare trer fram som en beskyttelse for sitt lille barn. Jeg har dårlige dager jeg også hvor jeg håper han skal bo i magen for alltid,der hvor han er trygg og har det bare godt:) slik kan det jo ikke bli,så da må vi bare håpe,håp er min styrke. All sorg som måtte komme må ikke få ødelegge for det lille vi har nå. Vi har to barn fra før av,jeg nyter tiden med de,de vet at lillebror kan dø,men de vet også at han kommer for alltid til å forbli deres lillebror uansett hva eller hvordan ting blir. Akkurat det syntes jeg er litt fint å tenkepå,at vi skaper allerede våre minner om han nå:)

Skrevet

Hei igjen :-)

Håper det gikk greit med deg i natt. Gikk det bra i Trondheim i dag? Var det noen endringer i vekstavviket?

Ja, det er kanskje slik at en klarer mer enn man tror. Man må jo bare prøve å komme seg best mulig gjennom de prøvelsene man blir utsatt for. Det er godt å høre at dere kan glede dere over det som er nå. Det er så utrolig viktig å leve i "nået". Ingen vet hva morgendagen bringer.

Jeg tror jenta vår sliter litt med magen. Når hun har skriketoktene sine så vrir og vrenger hun på seg og det ser ut som hun har veldig vondt. Det var mye gråt med de tre andre barna våre også uten at vi fant ut av hva det var. Det ga seg etter 3-4 måneder så kanskje det er kolikk? Minsten er nå 5 uker. Skal til manuellterapeut med henne i morgen tidlig så får vi se om det kan hjelpe. Det er vondt å se når den lille ikke har det godt og det sliter mye mer enn det å ikke få sove. Men jeg vet at det vil gå over om ikke så lenge. Jeg tar gjerne imot noen tips :-)

God klem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...