Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Babyen er snart 7mnd gammel. Får grøt morgen og kveld, middag midt på dagen og frukt på formiddagen. Jeg ønsker å trappe ned på ammingen, spesielt siden jeg snart skal tilbake i jobb. Har også et behov for at baby skal være litt mindre avhengig av meg (misforstå meg rett her).... Er det for tidlig å begynne med dette nå?! Har ingen planer om å kutte helt ut ammingen, men ønsker at det skal være amming for kosens del. Han tar forøvrig ikke mme. Bør vi evt øve på dette eller holder det med de ammestundene vi har pluss mat. Blir jo uansett amming noen ganger i døgnet, selv etter nedtrapping...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Hehe, takk.. Vil jo alt det beste for den lille og mener amming er tipptopp. Er bare ikke motivert til å amme så mye som jeg nå gjør i månedene fremover. Dessuten er det vel best med gradvis nedtrapping ifht jobb...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 I begynnelsen når jeg ga grøt, så ammet jeg først og så lot jeg han spise grøt, men veldig raskt begynte jeg å gi grøt først, så mm etterpå og når han begynte å nærme seg en full posjon, så ville han nesten ikke ha melk etterpå, så da sluttet jeg å gi mm til måltidene, han fikk kun vann. Hvis du ammer til hvert måltid fortsatt, så vil jeg tro du med god samvittighet kan trappe ned. Jeg var på kontroll på helsestasjonen når sønnen min var ca 8-9mnd og da fikk han mm 2-3ganger om dagen og ikke om natta. I tillegg fikk han grøt morgen og kveld og i den er det jo også melk (melkepulver i de man blander med vann) og selvfølgelig et par andre måltider i løpet av dagen. Da fikk jeg beskjed om at det var helt greit med melk og for å nå 2-3mm måltider når de er 8-9mnd, så må man jo begynne å kutte ved 7mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Jeg har frem til nå gitt mm etter måltid og i mellom måltid. Ammer vel kanskje 7 ganger på dagen og 2-3 ganger på natta... Tanken er å gjøre som du sier, å gi vann til måltidene slik at han blir mett og god uten puppen. Så kan han heller kose seg med en skvett mm når han har lyst uten at dette er ett must så ofte som det har vært frem til nå... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå