Gå til innhold

flere lærere som starter med nye 8klassinger nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg starter med 8kl. har bare tatt over for andre. Gleder meg for nå kan jeg få elevene "slik jeg vil". Men noen som har gode råd til de første dagene? Sitter her og tenker, men kommer ingen vei. burde tydeligvis tenkt i vår når jeg var oppgitt over de som gikk ut av ungdomskolen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm....Stusset litt over ordbruken din....

Oppgitt over de som gikk ut av ungdomsskolen....Hvorfor det?

Og hva mener du med å få elevene slik du vil!

Hm????

Skrevet

Det er jo alltid ting du er lei av. F eks rydding av pulter, ting du alltid maser om. rutiner fra dag 1 liksom.

Ang få de som jeg vil mener jeg at før har jeg tatt over for andre. alle lærere er ulike. den siste jeg tok over etter liker mye prat, diskusjon og "uro", jeg liker mer orden. alle former elevene litt etter hvordan man er selv som person.

Skrevet

Det viktigste er at dere er enige på trinnet om hvordan dere vil ha det. Skal elevene rydde pultene etter hver time, rutiner/sanksjoner ved ikke gjort lekse/innlevering osv.

Vi skal ha halve dagen imorgen med å bli kjent, så begynner vi med fag, I de 3 første ukene skal vi bruke mye tid på å bli en sammensveiset gjeng, elever og lærere (bla. sykkeltur).

Skrevet

Jepp. Starter med ny 8. klasse på onsdag.. Men først er det to dager med planlegging som venter...

Skrevet

Vi skal også ha to dager med planlegging. Regner med en del faller på plass da. Men har begynt å tenke litt. Skal lede teamet vårt i år, så må være litt i forkant.

Skrevet

Ja, skjønner. Ble litt redd for at du var den typen som skal kue barna inn i en bestemt sti. Har vært borte i det nemlig. Hvert barn må få ha sin induvidualisme(?) og frihet.

Ja, rutiner fra begynnelsen av er nok lurt. Tenk gjennom hva som er viktig for deg i klasserommet og lag en plan ut i fra det.

Lykke til, du er heldig som jobber med ungdommer, sikkert morsomt og utfordrende.

Skrevet

Hehe. Formulerte meg litt dumt så langt på kveld... begynte å bli trett. Ble mye tenking og planlegging i går kveld.

Neida, Elsker jobben min og elsker elevene mine. Men dessverre er det noen ting man irriterer seg over (som er glemt i løpet av sommeren) man vil prøve å unngå med nye klasser. vi er også blitt forespeilet et tøft kull, så det gjelder å komme litt i forkjøpet før de tar oss :)

Gleder meg stort til de kommer :)

Hadde undervisning i en kuet klasse for noen år siden. Ikke gøy. De oppførte seg om forslåtte bikkjer. Sa ikke et ord, og virket som om de var redd lille meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...