Gå til innhold

KVALM!!!!


pålli

Anbefalte innlegg

Har vært gjennom dette tre ganger før, men har nok fortrengt mye om kvalme.... det er helt pyton!!!!..er kvalm hele døgnet (våkner mange ganger pr natt og føler at jeg må kaste opp..) Prøvde ingefær og seaband i de andre svangerskapene, uten effekt, så jeg kjenner at jeg er åpen for forslag om andre ting som kan hjelpe!! Prøver å ikke tenke på det, og være positiv, men kroppen er som ei vaskefille :-D Andre som har det sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt forrige svangerskap gikk jeg til modningsakupunktur.....og hun sa at mange kom til henne med svangerskapskvalme. Mange hadde god effekt! Kan jo være verdt et forsøk-iallefall hvis kvalmen varer:/

God "bedring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter med kvalme, men eg har et sånn reisearmband/morgenkvalme som fungerer veldig bra. eg tar det på meg når eg våkner, og tar det av når eg går til sengs, viss ikke eg bruker det , så er eg kvalm hele dagen!

Anbefaler det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å er kvalm, kaster opp ca 3-5 ganger om dagen.. =( Hadde det sånn i mitt andre svangerskap å.. Men heldivis bare noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er det verste som finnes. Tenk at jeg velger å gjøre dette for fjerde gang.... Det betyr jo bare at det er så fantastisk det som kommer..... (-:

 

Jeg har prøvd alt, t.o.m akupunktur. Har vel landet på at det eneste som hjelper er mye søvn og ro. Akkurat det er jo ikke så lett med 3 små på under 5 år, men heldigvis har jeg en fantastisk mann som gjør alt han kan for meg. Han er super!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm... jeg prøver å bruke "matraet" det er verdt det det er verdt det, det er verdt det det er verdt det..... men det føles som lang vei til målet når jeg må opp om nettene å kaste opp.....har pint meg gjennom lange dager på jobb, og ligger flatt på sofaen når jeg kommer hjem.... får dårlig samvittighet for ungene når jeg er så sløv/sur/slakk osv, men har ikke lyst å fortelle det til noen enda.... Har en mann som jobber turnus, så han har jeg ikke sett på noen uker.... HÆRLIG BLANDING :-D

 

HELDIGVIS: i og med at jeg hadde glemt hvor pyton det er, må det jo gå over dette også :-D Og når vi begynner å fortelle nyheten, blir det jo mer virkelig også :)

 

skal kjøpe Bvitaminer i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært kvalm i flere uker nå. Er kvalm fra jeg står opp til jeg går å legger meg. Det er nesten ingenting som hjelper.

Når kvalmen er på sitt verste og jeg må spise, skjærer jeg opp en appelsin og/el. grønner epler, vannmelon i biter. Det hjelper litt og man får i seg litt mat. Prøver også å spise noe hver 3 time, blir jeg for sulten blir kvalmen bare værre. Frisk luft hjelper også, hvis jeg klarer det går jeg meg en tur hvis ikke åpner jeg alle vinduer for å få frisk luft inn. Jeg krysse fingrene for at dette snart skal gå over slik at jeg kan komme meg tilbake til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!! Er så utrolig utrolig kvalm nesten hele døgnet. Våkner heldigvis ikke om natten og kaster ikke opp, men er "spy-kvalm" nesten hele tiden. Er også skikkelig slapp, susete og ukonsentrert. I tillegg føler jeg meg veldig sliten og avflatet. Klarer ikke å glede så mye over graviditeten.

 

Men håper det går over om en stund. Det blir jo sagt at det går over i 2. trimester.

 

God bedring til oss alle! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også kvalm hele dagen og må spise hver 3 timer. Har fant ut at ingefær hjelper mot kvalmen. Jeg tar et par skiver ingefær i varmt vann og drikker det. Det fungerer bra for meg! Og frisk luft hjelper masse, gå mye på tur. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt vitamin B6 siden onsdag.... og har opplevd STOR forskjell!!!! Er fortsatt kvalm, men ikke i nærheten av slik det har vært de siste ukene!!!!! Sender anbefalingen videre :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...