flypapir Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Sitter her og prøver å skrive en jobbsøknad, men det er så lenge siden sist at jeg har glemt alt om hvordan jeg bør gjøre det... Hvordan skal jeg egentlig starte søknaden? Hva lønner seg å ha med? Tenker å ta en tlf for å høre litt mer om stillingen i morgen. Noen som har noen tips til hva jeg kan/bør spørre om da? Er "bare" en stilling som ekstravakt, men jeg kjenner at dette er en stilling jeg virkelig kunne tenkt meg. Er derfor viktig for meg å skrive en bra søknad Tar imot alle tips!
rima Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Start med at du er ei blid og omgjengelig jente på xx år fra xx. Privat er du xx(gift el.) og har xx barn. Så kan du ta med litt om din utdannelse eller tidligere arbeidserfaring - alt ettersom hva du har og skrive litt mer utfyllende om dette. Du kan jo avslutte med at du med dette håper på å kunne få presentere deg personlig. Alt ettersom hvilken stilling det er, så er det jo lurt med CV i tillegg til søknaden. Lurt å ringe å spørre mer om stillingen. Vær blid og hyggelig på telefonen og få de interessert i deg. Da vil det være lettere å bli innkalt til intervju og de vil være nysgjerrig på "hun der som ringte" og de vil glede seg til å treffe deg. Lykke til!
Brunost Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Nå skriver jeg bare raskt noe jeg ville skrevet overskrift søknad på stilling som..... Søknad: Jeg viser til www.finn.no og ønsker å søke på stilling som bla bla bla. Jeg er en jente på bla bla som er gift? og har to? barn. Vi bor på bla bla...Jeg er utdannet bla bla.. Etter det ville jeg skrevet om mine tidligere erfaringer som er relevante og om mine positive sider. se vedlagt cv for kontakt informasjon og tidligere erfaringer. jeg ser fram til å høre fra dere! Med vennlig hilsen Bla bla Noe ala overfor ville jeg skrevet Lykke til!
flypapir Skrevet 16. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2009 Takk Skal legge ved CV i tillegg ja, så den er grei. Har du noen idé om hva jeg kan spørre om i en tlf samtale? Holder det å spørre om de kan fortelle mer om stillingen da jeg finner den interessant?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå