vatrikla Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 at når barnet har festet hodet, får man mindre vondt i bekkenet?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Ja, for noen er dette sant. For de som har smerter pga ustabilt bekken, vil bekkene bli mere stabilt når hodet fester seg, og dermed vil symptomene bli mildere. For de som har låsninger er det nok litt annerledes. Jeg kunne kaste krykkene på slutten sist da hodet festet seg! En fantastisk oppladning mot fødselen! Dog ble det mye verre etter fødselen da....
vatrikla Skrevet 16. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2009 uff da, og hvordan er det nå? Har du vondt i andre svgp? Takk for svaret! Jeg har ikke vært plaget så veldig mye men kjent det en del, særlig etter en travel dag (har to små fra før). Men i de siste to-tre dagene, føler jeg meg utrolig bra! Har til og med gått en del uten å få vondt i det hele tatt. Så jeg lurte på om det kunne være et hodet er festet nå.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Du, jeg kjente bekkenløsningssymptomer igjen 7 mnd etter fødselen. Tenkte at det var da veldig kjipt å få det tilbake igjen. Men det viste seg at jeg var gravid. Tok en test ei uke etterpå, da et par symptomer til hadde dukka opp. Så jeg har faktisk kjent det siden uke 3 andre svangerskap. Men nå vet jeg mye om hva jeg tåler og ikke, og jeg er mye flinkere til å ta hensyn til bekkenet. Det hjelper mye! Kan godt være at hodet er festa ja. du kan ikke kjenne hodet der nede da? Kjenne om det sitter fast? hehe. er vel en ting som det er enklest at lege og jordmor gjør, men jeg fikk en innføring i hvordan jeg kunne gjøre det selv sist av jordmoren min. Men det er ikke så lett å være så "brutal" på seg selv... Håper du får en bedre tid mot slutten nå da!! Det hjelper på humøret:)
vatrikla Skrevet 17. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2009 Morsomt at det var slik du oppdaget at du var gravid igjen. Det er bra å lytt på kroppen. Men det er ikke alltid like lett å la være å gjøre de man må. For ca 6 uker siden fikk jeg såpass vondt at jeg var hos ei Naprapat. Etter 3 seanser hjalp det utrolig mye!! Så hvis du skulle få veldig vondt igjen, kan jeg virkelig anbefale Naprapati. De bara masserer, det gjør litt vondt der hvor musklene er stive, men det er deilig etterpå. Jeg er så dum at jeg ikke klarer å kjenne om hode sitter fast eller ikke. Men jeg har time hos legen på fredag, da får jeg vite litt mer. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå