Gjest Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 I dag bakte jeg brød for første gang på maaange år, så godt det smakte! Brukte noe som het " kornbrød", men vil gjerne ha tips om andre gode brødblandinger. Kan jo blande selv også, men tenkte det var best å legge ambisjonene på et realistisk nivå :-)
rima Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Åh, det er mange gode blandinger å få tak i. Synes også kornbrødene er gode. Her i huset har vi bare hjemmebakt brød og jeg bruker vanlig "grovbakst" - mest fordi den er billigst egentlig. Blir jo endel brød når matpakkene skal smøres så. Pleier å ha i en halv dl solsikkekjerner og 2 dl hvetemel i tillegg til det som står på pakken. Nyyydelige brød - også er de grove, saftige og sunne! Morsomt å prøve seg fram til man finner familiens favoritt!
Babyønske �� Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Jeg bakte Møllerens havrebrød i går. Det var kjempegodt, men en del frø i. Tenkte å prøve litt forskjellig framover siden jeg har en liten som snart skal begynne å spise brød. Er lettvint med disse pakkene, men er ikke så mye mer arbeid å lage helt selv, så tror jeg kommer itl å gjøre det etterhvert. Men greit å bruke ferdigpakkene som inspirasjon i mellomtiden:-) Har prøvd speltbrødet før, og det var jeg ikke fornøyd med. Deiga var tørr og tung, og hevet seg dårlig. Det ferdige brødet måtte kastes. Men jeg syns ofte det trengs litt mer væske enn det som står på pakken, så tror jeg skal gi speltbrødet en sjanse til og tilsette mer vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå