Gå til innhold

Kan vår lille jente hete Imber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gammelt norrønt navn, kun to som heter det i Norge- syntes det er så pent..

Noen tanker om dette navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt d navnet før, men var slett ik så verst=)

Arti med navn som ik så mange heter...

Skrevet

Ja det kan hun sikkert hete.

Skrevet

om du vil hun skal hete det, så kan hun det:) syntes det er artig med litt "spesielle" navn jeg.

syntes imber var veldig fint, har ikke hørt det før, men det har jo ingenting å si:)

Skrevet

Minner meg litt om navnet Imre...som jeg syns er veldig søt navn.

Skrevet

Å! Takk for positive svar... Hadde forventet slakt siden det er så sjeldent... Men syntes det er kjempefint, og føler at hun er en liten Imber...

HI

Skrevet

så NYDELIG! Det hadde vi definitivt vurdert til vår jente om vi hadde hørt om det før. Hun fikk et annet, sjeldent norsk navn som under 5 heter og ingen har hørt om før. Hun er nå bare 11 mnd, men ingen som har reagert på det enda. De sier bare "hæ" når vi svarer på hva hun heter og så må vi gjenta det og forklare ;)

Hva betyr imber? hva kommer det av?

Skrevet

da syntes jeg du skal ta det navnet:)

Skrevet

Hmmm...*smake på*....slett ikke verst! Det eneste er at siden navnet er så sjeldent og klangen er litt androgyn så er det vanskelig å vite om det er ei jente eller en gutt når du bare leser eller hører navnet.

Skrevet

Anonym 20.54 her. Vårt navn er også androgynt og like sjeldent og syns ikke det er noe problem :) Veldig få som ikke har skjønt at det er et jentenavn egentlig, og de som spør får svar - forstår at de spør når de ikke har hørt det før.

Skrevet

Det betyr noe om guden Ing- tror det betyr værnet av guden Ing. Syntes Amber er veldig pent også, men det er liksom noe som mangler, så fant jeg Imber og syntes det var nydelig. Kanskje det blir flere etterhvert også siden mange syntes det er fint!

HI

Skrevet

det var fint! er Imre gutt eller jente??

Skrevet

Hmmm. Jeg er vanligvis skeptisk til sære navn, men dette var jo faktisk veldig fint.

Det syns jeg dere skal kalle henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...