Gå til innhold

Hvor mye har DU gått ned på lavkarbodiett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og over hvor lang tid ? Fornøyd ....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ned 17 kg på 5 mnd.

kjempefornøyd. Skal ned 12 til og starter på dem snart.

Skrevet

Jeg gikk ned ca 10 kg ifjor på 2-3 mnd. Var veldig fornøyd.

Jeg måtte hoppe av pga kom på sykehuset, begynte aldri igjen, og kiloene har kommet på igjen =(

Skrevet

Jeg har nå fulgt ketolyse i 3 uker, og har gått ned drøye 3kg. Kan legge til at jeg da ikke har trent i det hele tatt (i boken anbefales det en halvtimes gange hver da).

Jeg er ganske så fornøyd med resultatet hittil. Dette er ikke første gangen jeg slanker meg, så forbrenningen min er nok ikke optimal i utgangspunktet. Pulverkurer, sultekurer, bulimi, det meste er prøvd fra før av.

Skrevet

12 kg på to mnd på ketolyse (fra 82 til 70 kg). Gikk ikke opp igjen et gram etterpå, før nå som jeg er gravid.

Absolutt å anbefale!

Skrevet

Gikk ned 20 kilo på 4 måneder.

Skrevet

Tror jeg må prøve, men er det greit med en noe "lettvint" løsning der jeg ikke spiser brød,poteter, ris,pasta, raffinert sukker, ?

Ellers spise sunt, salater, grønnsaker, oljer, litt nøtter etc., kjøtt og egg

HI

Skrevet

Helt greit det. Pass bare på at du ikke spiser så mye fett om du velger denne varianten.

Skrevet

Det viktigste er jo at du kutter ned på karbohydratene. Deretter finnes det ulike lavkarbofilosofier; Atkins, Ketolyse, South Beach, Skaldeman, Fedon Lindberg ++

Jeg følger ketolyse, hvor man skal ligge på max 15 gr karbohydrater pr dag (15 for kvinner, 20 for menn). Atkins sier ca 20gr karbohydrater i sin induksjonsperiode (starten), mens Fedon er mer liberal med karbohydratene, såvidt jeg husker.

Ta deg en tur inn på www.lavkarbo.no. fantastisk forum hvor det er mange kunnskapsrike mennesker :-) Der står det også om de ulike filosofiene.

Lykke til! :-)

Skrevet

Tusen takk for info, har i mellomtiden vært inne på lavkarbo.no, masse info der ja :-) Gleder meg til å starte.....nå er så mye annet testet, så dette blir på en måte "siste sjanse" ..

Skrevet

Jeg lover deg, dette blir siste gangen du slanker deg hvis du går skikkelig inn for det :-)

Jeg har fått et helt annet forhold til mat nå. Jeg er mett og god hele dagen, og fokuset mitt på mat er så godt som borte. Jeg kan snoke og endevende det som er av skuffer og skap, dersom jeg får et spisekick. Dette er faktisk helt borte nå, etter bare tre uker.

Mat er ikke en så viktig del av livet mitt lenger, for jeg vet at jeg skal få spise meg mett og likevel gå ned i vekt.

Mvh anonym 21:40

Skrevet

gikk på lavkarbo ( ketolyse) i 2 eller 3 omganger, husker ikke helt. første gang 3 uker, andre gang 1-2 mnder. Gikk fra 79 kg ned til nå 62,5. Stoppet vel på 65 da jeg var ferdig med kuren men d fikk fart på forbrenningen :-)

Jeg er storfornøyd, angrer ikke et sekund at jeg bare bestemte meg, var jo simpelt! Har aldri slanket meg før, var 56 kg før jeg ble gravid, men etter 2 tette svangerskap ble det litt ekstra kilo. Er bare takknemlig for at jeg lyktes på første forsøk, å vet nå hvilken kur som faktisk hjelper!

Skrevet

Takk :-) det er snakk om å endre livsstil.

Men synes du det er vanskelig å ikke kunne spisebrød ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...