Gå til innhold

Små barn på butikken....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på halvannet år, som ikke er noen dans på roser å ha med på butikken lenger :(

Før var lørdagshandling han og meg så koselig, men merker nå at det stresser meg litt.....

Nå som han kan gå, gidder han IKKE sitte lenge i handlevogna, skjønner jo ikke vitsen med det, he he.

Og får han gå selv, vandrer han avgårde. Så blir han RASENDE når han ikke får gå der han vil gå.

SÅ, noen tips der ute??

Hva gjør dere for å holde barna rolige og fornøyde på butikken?

Evt ikke ta de med.....??

Som regel handler jeg for ei hel uke, så det tar jo litt tid....

Gjerne mange forslag og svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett det der, men jeg synes jo personlig at det ikke er barna som skal bestemme om de skal sitte i vognen osv....

Snuppa her begynte på samme måte som din, men jeg sluttet å ta henne med meg...... Da ble det jo snørr og tårer når jag dro på butikken, men vi snakket om det hver gang og det tok ikke lange stunden før hun skjønte at hvis hun skulle være med, måtte hun sitte der og være grei:-)))

Aldre vært noe problem siden.

Må få legge til at alle barn er jo forskjelig, og det som funker på noen trenger ikke funke på andre;-)

Lykke til!

Skrevet

på min hjelper det og snakke med han på forhånd om hva som er ok og ikke. og oppfører han seg fint får han velge en frukt/grønnsak. oppfører han seg dårlig så får han ingen ting og oppfører han seg dritt så går vi uten å handle noe som helst. det har bare skjedd en gang. da gråt han i 30 min etter på... hehe

Skrevet

Nå får jeg sikkert mye kjeft.....men jeg pleier å gi lillegutt sjokolade, godteri eller en bolle. Det funker utmerket.

Skrevet

Hensikten helliger middelet! = )))

Skrevet

Hender jeg gir dem noe, feks kjeks eller drikke eller en bolle når vi handler. Evt kjøper jeg en sånn boks med duer når vi er halvveis, siden de ikke går på vekt, men fast pris for boksen;)

Jeg har alltid med meg begge når jeg handler.

I tillegg bruker jeg ikke setet i vogna, jeg setter begge oppi selve kurven, der har de litt mer spillerom frem til jeg har fylt opp med varer i alle fall:p

Skrevet

Ta tiden til hjelp!! Hvis du greier å ikke la deg stresse, men bare bruke god tid og godt humør hjelper det mye.

Her er alltid snuppa med i butikken, men hun er nesten 3 år og skjønner at hun må sitte oppi eller gå pent ved siden av. Har gått ut av butikken en gang, det husker hun...

PERSONLIG så syns jeg det er en uting å begynne å åpne/spise ting før de er betalt, så det er aldri lov når man er med meg i butikken.

Skrevet

Skader ikke å la ham sitte i vogna og tygge på en skalk. Av brødet. Det er ikke så usunt. Ellers har jeg ingen gode tips. Jeg drasser med meg tre, og det byr på store logistiske utfordringer.

Men jeg lar ALDRI en unge stå oppi vogna, ikke en gang i sokkelesten. Jeg greier faktisk det. Med tre unger, hvorav 2 løper.

Skrevet

Handler også ofte med 3 under 6 år. Minste er den stòrste utfordringen, han er 16 mnd.

Det er ikke snakk om at minsten på 16 mnd. får gå selv i butikken. Han sitter fastspent enten han vil eller ikke. Han får småting og spise på når han går lei. Meny er genialt, for der har de alltid smakspròver!

Skal jeg handle for en hel uke, går jeg alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...