trillemamma Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Jeg sliter med å bestemme meg, men jeg har noen hjertesaker i barn og ungdom, fremtiden vår. Heldagskole Kantine på alle skoler Bedre vedlikehold av skolene
AneB Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Så hva skal du stemme da? Jeg skal stemme Ap, fordi det er de som ivaretar mine interesser på en best mulig måte.
AneB Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Åja, du sliter med å bestemme deg ja!! haha, så ikke det før nå!
Jenny-penny Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Jeg vet ikke selv. Men ønsker selv å kunne bestemme over permisjonstiden, misliker at valgfriheten blir skrenket inn og hvordan regjeringen pålegger oppdelingen. Skal lese valgprogram framover. Har ikke noe i mot Ap, men føler mye av sakene blir overstyrt av Sv og Sp.. Er ingen sosialist selv.
Albertine har et barn Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Jeg har denne gangen valgt å stemme utenfor min ideologi. Jeg har alltid hatt SV kjær, men i denne runden må jeg stemme på det partiet som gagner min familie best i hverdagen. Jeg stemmer Venstre av følgende årsaker: - de vil beholde kontantstøtta (denne vil utgjøre 50% av min inntekt, og uten den må jeg slutte å studere) - de arbeider for et bedre miljø, som jeg mener er viktigere enn noe annet (jeg vet at en borgerlig regjering er mer miljøfiendtlig enn en rødgrønn, men her fokuserer jeg hovedsaklig på at jeg stemmer på partiet, og ikke på regjeringsalternativet. Klarer ikke å forklare det helt... :-P ) - de vil skape en bedre skole (jeg studerer språk for å bli lærer) - mannen min jobber i industrien, og følgelig trenger vi et regjeringsskifte.
Eva_81 Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Jeg stemmer SV fordi jeg er opptatt av kunnskap, miljø og rettferdighet. Et sterkt SV i en Rødgrønn regjering vil fortsette alle de gode og viktige tiltakene for et bedre samfunn. Jeg kan blant annet nevne: - Rekordstor barnehageutbygging - Mer velferd i kommunene - En ny og offensiv klimapolitikk - Felles ekteskapslov - Større og mer aktiv statlig eierskap - Mer internasjonal solidaritet - En bedre skole - Et for alle arbeidsliv - Mindre fattigdom
Himmel og hav Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Jeg stemmer Venstre, hovedsaklig pga skole- og miljøpolitikken.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 jeg stemmer rødgrønt fordi alternativet er elendig og fordi jeg er en sosialist.
Eva_81 Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Ooops, glemte selvfølgelig å nevne tannhelsereformen SV ønsker å jobbe for.SV vil likestille tannhelsebehandling med annen medisinsk behandling. Det vil derfor bli mye billigere å gå til tannlegen:) Nok en god grunn til å stemme SV!!
Dotten Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Hmmm. Denne gangen er det IKKE lett. Blir nok ikke rødgrønt, men heller et borgelig parti! Meeeen er svært usikker. Må også sette meg ned å lese en god del før jeg bestemmer meg. Har faktisk stempt både Høyre, SP og SV før, så jeg har ikke noen favoritt. Liker Sponheim svært dårlig så det blir i hvert fall ikke Venstre!
fornøyd ja Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Det er vanskelig å bestemme seg ja. Men liker mye venstre og så har en FRP en veldig viktig ting som jeg liker godt. Godt det er litt tid igjen
mastermind Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Vet ikke ennå, men håper det kommer en del reklame i posten frem mot valget. Men stemmer ikke SV pga at de har sviktet lærere og skolen noe vanvittig! Vurderer venstre. Skal iallefall ikke stemme FRP!
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Venstre: Pga bedre skole og bedre for lærere (bla etterutdanning). Mer til forskning, og bedre togforbindelse / bedre kollektivtransport mellom byene. Bra for grundere og selvstendig næringsdrivende (like vilkår ved fødsel og sykdom ol) Miljøpolitikk for fremtiden for våre barn. Samt tanken om at alle mennesker er like mye verd - uansett hvor du kommer fra. Hvis ikke det hadde blitt Venstre hadde jeg hellet mot arbeiderpartiet i år. Syntes Støre / Stoltenberg klarer seg bra.
Store My Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 Det blir ikke FrP, det er i hvert fall sikkert. Stemmer Ap fordi jeg tror at det er det beste jeg kan gjøre for at vi skal beholde en rødgrønn regjering. Tror en borgerlig regjering kommer til å rasere en del av velferdstilbudene våre ganske fort, og det kan ta ååååår å bygge det opp igjen.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 16. august 2009 #17 Skrevet 16. august 2009 Alt annet enn SV, vil ikke ha dem i regjering så jeg stemmer nok høyre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå