2flottebarn;) Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Hvis de har noenlunde rytme da? Tenker mest på soving og ev mating.
Tired mama Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Står opp ca. kl. 7 på morgenen, og da er det morgenpupp. Så går vi ned og skifter. Han blir fort trøtt igjen, så han sovner etter ca. 1,5 time. Da sover han i alt fra 30-90 minutter (tror det avhenger av hvordan natten har vært). Han sover som regel 3 ganger i løpet av dagen. En tidlig formiddag, en midt på dagen og en på ettermiddagen. Totalt ca. 3 timer. Duppene hans varierer fra 30-90 min. Jeg ammer han ca. hver tredje time. I tillegg har vi nå innført grøt to ganger daglig. Rundt kl. 12 og rundt kl. 17. Kl. 18 er det bad og skift og amming, før han legges i senga. Som regel våkner han to ganger pr. natt for mat. Ca. kl. 23 og 03. (Men i det siste har han våknet mange flere ganger... Tror kanskje han er sulten, derfor vi har begynt med grøt to ganger). Han er forresten 5,5 måneder gammel... Dette ble muligens litt rotete, men håper du fikk noe ut av det. :-) Hvordan ser deres dag ut da? Når sover din sin siste dupp på dagen? Jeg prøver å la min sove slik at han våkner ca. 16-16.30.
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Min er 4 mnd. Han starter dagen normalt rundt halv seks, seks, og da står vi opp. Etter halvannen time er han trøtt, og sover en times tid. Mat mellom 8 og 9. Litt mat igjen ca 11. Så sover han gjerne etpar timer midt på dagen, f.eks mellom 11 og 1 eller 2, så mat igjen ca 1430 - tida. Sover litt igjen når jeg henter i bhg, men ikke så lenge nå for tiden. Mat rundt kl 17. Sover en liten lur ved barnetv-tider ofte, men vekker han senest 1830 så han er våken en stund før mat og legging ca kl 20. Da sover han til 4-5 tiden på morgenen, og får da mat. Sovner igjen, men våkner da rundt halv seks, seks...På´n igjen:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Her er jenta 4 1/2 måned og hun våkner kl 08 hver dag. Og da står vi opp, hun får mat og så sovner hun til kl 10. Da bruker hun som regel å våkne og leker en time før det er mat igjen. Hun får mat hver 3.time. Og det er som regel sove-leke-spise hele tiden. Helt til kl blir 20, da får hun grøt og en dose med mme og så er hun i seng rundt 20.30-21- tiden.
Smock Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Lillegutt på 5 mnd våkner i 7-tiden og ammes i senga. Ligger og koser oss og halvsover til rundt 8. Står opp og tar morgenstell. Lek og kos (og klesvask og rydding for mor...) frem til neste amming og formiddagslur rundt klokken 9.30. Sover som regel 2-3 timer i seng eller vogn. Etter første luren får han frukt- og/eller grønnsaksmos og mm. Er våken 2-3 timer før han ammes igjen (hvis han er sulten igjen) og legges for soving nr 2. Sover da 45-60 min. Amming, lek og "hverdagsliv" frem til siste dagssoving rundt klokken 17-18. Sover da 30-60 min igjen. Bad/kveldsstell og grøt klokken 20. Amming og i seng før 21.00. Våkner for mat to ganger før klokken 7. Ca kl 00.30 og 4.00. Når han spiser og sover varierer selvfølgelig ut fra hva vi styrer med på dagene. Men standarden er 3 lurer i løpet av dagen, en lengre og to kortere. Ett måltid fast føde på formiddag/tidlig ettermiddag og grøt på kvelden. Av og til hender det at vi sovner skikkelig igjen i senga på morgenen og da blir klokka fort over 10 før vi står opp. Han sover da mye mindre resten av dagen.
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Legger til at han bare ammes. Men har begynt på smaksprøver på maisgrøt og litt bananmos:) regner med at innen han er 5 mnd får han et grøtmåltid i løpet av dagen...
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 står opp kl 8, kjører da storebror i bhg, sover den turen som tar ca 30 min til sammen.. våken 1-2 timer og sover da en lengre lur.. sover tilsammen ca 3-4 lurer om dagen avhenger kor lenge hver lur varer. Hun spiser hver 2-3 time (fullammes). Begynner kveldstellet i sekstiden og legger hun kl 19, sover da til 06-07 og får mat, og sover til 8 da jeg har klokken på hun er forresten 3,5 mnd
År og dag Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Står opp ca kl 07.30. Stell, ammes og leker litt. Sover kort lur ca kl 09-10. Våken, ammes, leker litt, kos. Sover igjen 11.30-13.30/14. Våken til ca kl 16. Sover igjen en times tid ca 16-17. Legges for natta ca kl 19. Får pupp etter behov om natta. Babyen er 5 mnd.
År og dag Skrevet 16. august 2009 #9 Skrevet 16. august 2009 Men dette er på dager hvor vi er hjemme og ikke har planer. Når vi farter rundt omkring blir det mer forstyrrelser i rytmen, men legges som regel alltid mellom kl 18.30 og 20.
Maia&Mathias <3 Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Lillegutten min våkner rundt 6-6.30 hver morgen. Tar han over i senga og ammer han liggende. Ligger å koser oss og ofte sovner vi litt igjen. Står opp i 8-tia, steller han og gir han litt mm igjen og legger han i vogna. Der sover han i ca 1 time. Våkner, og leker i en time eller to, mat igjen og leke litt til før han sover en times tid i vogna igjen. Den siste luren har han rundt kl 17, og da sover han vanligvis bare i 30min. Steller han, gir han mm og mme og legger han for natta rundt kl 19. Da sover han helt til kl 6 neste morra... Deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå