Gå til innhold

Pottetrening. :( Trenger litt hjelp her. Litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta som blir 3 i Oktober har aldri vært interessert i potte eller do. Har prøvd å presentere den for henne med jevne mellomrom siden hun var 1,5, uten hell.

De siste to dagene har jeg latt henne gå uten bleie under klærne, hun har tisset på do en gang. Resten har gått i klærne.

Forstår ikke hvorfor hun ikke vil, jeg vet at hun kjenner at hun må tisse og at hun evner å knipe igjen, men alikevel går det meste i buksen.

Som f.eks i dag når vi spiste middag ville hun plutselig ned og da tisset hun på gulvet (jeg spurte henne om hun ville tisse rett før vi satte oss ned for å spise) Det er mange lignende episoder.

Jeg maser ikke mye på henne, bare spør henne ofte, sier hun nei så venter jeg litt før jeg spør igjen. Jeg blir heller ikke sint hvis hun har uhell.

Skal jeg fortsette i et par dager til? Det gjør ikke meg noe å tørke tiss og vaske klær, men er redd hun skal bli stresset.

Og hvordan skal jeg gjøre det når hun skal i bhg? Hun starter etter sommerferien igjen i morgen, burde hun ha på bleie der for så å ta den av hjemme? Bhg personalet har vel ikke kapasitet til å spørre henne hele tiden og skifte klær i ett sett?

Trodde pottetrening var så enkelt jeg, alle andre unger jeg "kjenner" har liksom sluttet av "seg selv" og hadd en viss interesse av å slutte, men det har ikke hun. Har laget et fint klistremerkeskjema, tror hun tok pointet, men virker ikke overengasjert heller.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dropp hele potte/do treninga en liten stund nå. (ellers sliter du ut både deg å jenta)

hun er tydligvis ikke moden enda.

plutselig kommer de på det selv.:)

her har 1 sluttet da han var 3 år

2 stk da de var 2,8 mnd

å 1 sluttet ikke før han var over 4..

men kluet er å ikke mase/stresse noe med det.. (barna senser mere en hva vi tror:)

Skrevet

Siste avsnitt er fasiten. De må slutte av seg selv og ha en interesse av å slutte. Tror du kan droppe det til hun viser større interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...