Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å bruke i vogn eller seng, eller er kvaliteten for dårlig, evt det er tilsatt noe som gjør at det ikke er så kjekt for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt det fra IKEA men det kan ikke vaskes. Det er mykt og godt men vi har uansett noe imellom babyen og skinnet, gulpeklut etc.

Brukte det også under voksipose, da jeg synes pose rett i vogna blir litt for hardt. Det lager et luftlag :)

Siden det er så billig så kvier man seg ikke for å kutte det i rett fasong og lage hull til seler, en fordel!

Skrevet

Jeg har kjøpt på Barnas Hus for 300 kr og det kan vaskes tror jeg, og er ikke dyrt heller da. Synes å huske at det på ikea er mer langhåret.

Skrevet

vi vasket et fra ikea, da det sto på at det gikk.

men det ble jo selvfølgelig ødelagt av vasken. men det fine er at nå virker det veldig greit til å bruke i vogn, for nå er det ikke så langhåret!

Skrevet

Jeg hadde kjøpt fra Ikea, men har nå byttet det igjen, da man ikke skal bruke langhåret saueskinn til babyer.... Det er er ikke soveskinn, di er mye kortere på ulla ;)

Men vaskes, det kan det. Poden på snart 6år, har ett fra Ikea på rommet sitt, som han ligger på, og det har vi vasket. Ble like fint, gikk over med hundebørsten på det etterpå :)

Men jeg ville som sagt ikke brukt det til baby. Folk advarte meg i alle fall mot det.

Skrevet

Vi har brukt det fra ikea og vasket det uten problemer. Men et lite tips ang vask at saueskinn....

Jeg går over skinnet noen ganger med en slik stiv hundebørste med masse tynne "tagger"....da blir ullen myk og fluffy igjen etter vask :-)

Skrevet

kan man ikke kjøpe det korthårete, grå fra ikea?

Skrevet

De har jo korthåra på ikea også, vi har kjøpt det. Men jeg så at de hadde på babyshop til samme pris som var lyst, og ikke grått slik som ikea sitt.

Skrevet

Det anbefales å bruke medisinsk behandlet lammeskinn, korthåret til baby vel å merke(!!!), da de er fullstendig fri for skadelige stoffer. De er da selvrensende og smussavstøtende pga. naturlig lanolin, og det holder som regel bare med å henge de ut til lufting. Men skulle det bli veldig skittent, kan det også vaskes i maskinen på 30 grader på ullvaskprogram og med et ullvaskemiddel. De er også bedre på å regulere temperaturen, og på å føre fuktigheten vekk fra barnet. Eneste ulempen jeg kan komme med er at det lukter litt sau ;p!, men det går over etter en liten stund. Kjøpte mitt merino lammeskinn (ca. 70-90cm) på www.going.no, og betalte 680,- inkl. frakt. Jeg betaler gjerne litt ekstra for bedre kvalitet til min lille prinsesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...