Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Den siste uken går nesten ikke en tannpuss uten at jeg brekker meg!! Helt forferdelig!! Har aldri vært sånn før.. Er dette et av de "vanlige godene" ved en graviditet? At man lett kan brekke seg..? Har ikke/er ikke plaget med svangerskapskvalme heldigvis!
Abracadabra Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 har hatt anti-tannpuss i begge mine graviditeter, brekker meg av alt som har med tannpuss å gjøre! låner litt tannkrem med frutksmak av junior av og til, da går det bedre en liten stund. ;-) mye vi skal gjennomgå hæ? hehehee
Cupcake! Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Jepp! Brekker meg mye lettere når jeg er gravid Hvis tannbørsten kommer litt for langt bak eller hvis jeg bærer noe i munnen (mulittasking)..
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 16. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2009 Hehe, godt det ikke er bare meg!! Tror jeg må kjøpe meg en barnetannbørste slik at jeg får pusset de bakerste tennene ordentlig..for det er de jeg sliter mest med..da brekker jeg meg nesten med en gang.. Smaken av tannkrem er det ikke noe galt med..
Trondheim 74 Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Jeg har vært kvalm på kveldene så når tannpussen er ferdig så kaster jeg opp. Det har bedret seg litt den siste tiden, men har vært ille i sommer. Merker at det blir mye verre når jeg sover lite.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 hehe... kjenner meg igjen.. ) slik hadde jeg det i sist svangerskap, brekte meg bare med tanken.. men etter myye prøving fant jeg en tannkrem som jeg klarte å pusse tennene med... aquafesh.. så vi brukte ulik tannkrem her i huset i noen mnd... men har ikke opplevd det til nå i dette savngerskapet...
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 17. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2009 Rare greier som skjer med kroppen altså :-P Jeg skal kjøpe meg en mindre tannbørste i dag for å se om det hjelper litt..
<3 Maren <3 Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Morsomt å lese dette :-D Kjenner meg veldig godt igjen. Før brukte jeg å dra over tunga med kosten og, det er blitt helt umulig. Og samme dette her med å bære noe i munnen, enda jeg ikke smaker noe engang, så brekker jeg meg. Så tror ikke bytte av tannkrem hjelper noe for min del :-) Og jeg har ikke vært kvalm ellers i svangerskapet...
<3 Maren <3 Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Ble to detta... Samme gjelder svelging av piller. Kunne tatt 3 i munnen før og svelge nedpå, i sommer har folat og omega3 vært en kamp å få ned!!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 17. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2009 Hehe, piller går heldigvis lett ned..så jeg fortsetter å ta omega-3 kapslene mine.. Merket i dag at jeg ikke må ha så store biter mat i munnen også.. Nå har jeg vært på butikken og kjøpt en ny tannbørste str.S! Så da får jeg kanskje pusset tunga og de bakerste jekslene skikkelig ikveld :-P
spireliten Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Samme her. Kan brekke meg om jeg tenker over brødskiva som jeg spiser til frokost eller lunsj. Ikke fordi den er noe annerledes enn jeg har bruk å spise før jeg ble gravid, men blir bare sånn. det samme om jeg tar for store tygger. Da har jeg problemer med å svelge ned. Er endel plaget med at jeg føler meg slimete bak i halsen. Brekker meg da. Så ja, ømfintlig brekningsrefleks!
Maisie Skrevet 18. august 2009 #12 Skrevet 18. august 2009 Medisiner og vitaminer er et helvete å få ned. Kommer de skeivt eller seint ned i halsen, så kommer alt opp igjen. For ikke å snakke om hosting. Har flere ganger kastet opp etter å ha fått brekninger av småhoste. Men sliter med svangerskapskvalme også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå