Gå til innhold

Wæ.. plutselig de tømmerstokkføttene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente i går at jeg begynte så smått å hovne i føtter og hender, men nå på dagen i dag har det bare blitt myye verre! Har ikke hatt noe som helst antydning til øden tidligere i sv.skapet. Bør jeg tenke i retning svangerskapsforgiftnign dersom jeg ikke har andre symptomer?

*legge seg i sofaen med føttene opp etter veggen nå*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skjer veldig brått, ville jeg ha ringt på sykehuset heller en gang for mye. Man vet aldri.

Om det er noen trøst, hadde jeg sånne tømmerstokker forrige uke, da jeg begynte på jobb igjen. Hver dag etter jobb var de digre. Kommer vel av at jeg sitter på et varmt kontor hele dagen. Nå i helgen har ødemet gått ned betraktelig.

Håper det vil gå ned til deg også! Du kan jo få noen til å massere føttene dine opp mot hjertet for å prøve å få bort noe av vannet.

Skrevet

Er det varmt der du bor? mine føtter hovna også opp den uka det var knallvær her i trøndelag. Men så snart regn og kulde kom, så forsvant helvelsen også. Nevnte det til legen på neste kontroll..han sjekka men da var all hevelse borte :)

Jeg tenkte også sv.skaps.forg. med en gang..hvertfall etter å ha lest her inne..hehe :) Vet ikke hvilke flere symptomer man får jeg... Kan jo være lurt å sjekke blodtrykket dersom de hovner veldig opp da.

Skrevet

mine ble også ganske plutselig hovne, men det var etter en lang biltur så det hadde jo sin forklaring. Det hadde jo kanskje vært en ide å sjekke blodtrykket, men er jo ganske vanlig å få hevelser i kroppen på slutten så tror ikke du skal engste deg for mye. Når har du neste kontroll? Et blodtrykk tar jo uansett ikke lang tid å ta, kan feks stikke innom legen og spørre om de kan ta et for sikkerhetsskyld?

Skrevet

ang massasje som noen skriver her så er det viktig at du IKKE trykker på ankelene eller der det er hovent (har en kamerat som er massør og han sier det er skikkelig fy-fy å massere anklene til gravide), men har hørt at det skal være bra å lett stryke over leggene i retning hjertet. Det hjelper også å drikke nok vann (men ikke for mye...), holde beina hevet, bruke støttestrømper eller støttebandasje, ikke spise for mye salt og selvsagt å bevege seg. Lykke til :)

Skrevet

Takk for tips! skal innom legekontoret i morra for å ta rh-prøver, og får de til å ta blodtrykk i samme slengen:)

Skrevet

Alt forandringer som kommer plutselig bør undersøkes nærmere. Er det kun bena som hovner opp eller er det resten av kroppen også? Blir det merker i bena hvis du klemmer på dem?

Mine ben hovner opp når det er varmt. Da det var som varmest her i sommer var selv crocsene trange. I helgene og når det er kjølig være er det bedre, men på jobb hovner jeg opp noe fryktelig siden jeg sitter det meste av dagen og har få anledninger til å bevege meg.

Skrevet

Jeg har hatt litt hovne i fingrene også, men det er litt bedre nå i ettermiddag, så det er sikkert ikke ne farlig. Er i relativt bra form ellers, så da slapper jeg av med det og får tatt et blodtrykk i morra:) Takk!

Skrevet

Lurt å få tatt et blodtrykk for sikkerhets skyld ja - og skal du likevel innom legekontoret, så sleng til dem en urinprøve også. Det tar dem jo to sekunder å sjekke at du ikke har proteiner eller annen moro på gang. Men det er jo kjempevanlig å få litt (eller mye) hevelser i kroppen mot slutten av et svangerskap. Lykke til, uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...