mer enn bare mor Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Har forstått det sånn at man har rett på 1 år ulønna permisjon fra stillingen sin etter foreldrepermisjonen.. hvis jeg tar det, kan jeg likevel ha ungen i bhg sånn at jeg får gjort ferdig utdannelsen min (1 år igjen..) ? Eventuelt jobbe deltid i samme firma eller et annet firma, selv om jeg har ulønna permisjon fra dne opprinnelige stillingen min??
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 i utgangspunktet kan du gjøre hva du vil. men tviler på at arb.giveren din blir veldig happy om du tar jobb et annet sted... du oppgir jo grunn for permisjon at du skal være hjemme med barnet... men de kan jo ikke egentlig nekte deg da..
mer enn bare mor Skrevet 16. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2009 i utgangspunktet kan jeg godt jobbe i samme bedrift, men jeg har en sjefsstilling nå og kunne tenkt meg en redusert stilling et år sånn at jeg får tatt siste året på utdannelsen.. det er en forholdsvis relevant utdannelse for jobben min, så sånn sett tror jeg ikke det er noe problem.. aller helst ville jeg hatt ungen deltid i barnehagen, og studert på heltid selv.. men det avhenger jo litt på økonomien, så kan hende jeg må jobbe deltid..
Gjest mphs Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Om du søker foreldrepermisjon ut fra § 12-5. Foreldrepermisjon 2) Hver av foreldrene har i tillegg til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd. Arbeidstaker som har delvis permisjon etter § 12-6 har likevel ikke rett til permisjon etter leddet her. Har du fått innvilget permisjon for å være hjemme lengere med barnet. Det er egne søknader for permisjon til udanning og får å prøve ut en annen arbeidsplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå