trinebeate Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Planlegger nå å ta en tur til Roma, så det jeg lurer på, er hvor det er lurt å bestille hotell. Jeg vil bo i sentrum med gangavstand til det meste. Er det langt i mellom Coloseum, st. Peters kirken og spansketrappen? Jeg vil i hvert fall ha med meg dette:) Er det noe annet som en bør ha med seg når man først er i Roma? Blir kjempetakkmemlig hvis noen kan svare meg:)
Gjest Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Det er gangavstand mellom Collosseum, St.Peterskirken og Spansketrappen. I alle fall om du ikke er gravid. Om du er gravid kan jo dette selvsagt variere. Jeg har vært i Italia 3 ganger. Vil anbefale Villa Borghese i Roma. Et nydelig parkområde med gratis inngang. Pantheon er også absolutt verd et besøk. Både Villa Borghese og Pantheon er innen gåavstand fra de severdighetene du nevnte. Det er egentlig ganske mange severdigheter i Roma som ligger innen gangavstand fra hverandre. Jeg var i Roma på bryllupsreisa mi, og vi brukte bare taxi en gang så vidt jeg husker. Utenom det så gikk vi mellom de ulike stedene.
trinebeate Skrevet 16. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2009 Oki:) Takk for det Snart Mamma:)
entil :) Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 Vil anbefalle hotell i gamlebyen eller i nærheten av spansketrappen. Da er du i gangavstand til alt. Vi bestilte hotell på Norwegians side sist og var veldig fornøyde med pris og beliggenhet. Jeg var der sist i april, var da 18 uker på vei. Var i god form og klarte fint å gå til alt. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå