Gå til innhold

Hvem står opp med barna i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står dere opp begge to, eller er det mest du eller pappa`n, eller deler dere ca. likt?

Og hvordan er det i hverdagen?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi tar en dag hver i helgen og står opp sammen i ukedagene.

Skrevet

Jeg står opp i mine helger og han står opp i sine helger he he =)

Før når vi var sammen var han alltid hjemme torsdag kveld - søndag. Barna og jeg hadde fri fredag og han synes han minst skulle få sove ut 2 morgener i helga. Han sov alltid på fredagen, etter en lang uke. Og når jeg spurte han lørdag morgen sa han ofte at jeg kunne stå opp så kunne han stå opp imorgen..

Den er vel frekk synes jeg. Da hadde jeg vært rundt barna hele uka, tatt meg av dem, og gård og hus og jobbet litt i tillegg.

Skrevet

her går det annenhver gang. Han jobber turnus..så hvis han har senvakt en dag. og fri en dag.. så blir det en dag hver de dagene.. og i helgene tar vi en dag hver.

Nå er minstemor blitt 7,5 mnd og sover hele nattan. Men når jeg var oppe med ho å sånn.. så var det mest sambo som sto opp med barna. men det skulle jo bare mangle når jeg hadde vært oppe på nattan.

Skrevet

En dag hver i helgene, ellers pleier han å stå opp med frøkna da eldste er så liten enda at jeg ofte har vært oppe et par ganger om natta...så da får jeg sove til han våkner :)

Skrevet

I helgene tar vi ofte en dag hver, men har mannen hatt ei hard uke, eller går tøffe uker i vente, tar jeg helgene.

I hverdagen går han som regel før de er oppe, men våkner minsta før han går, steller han henne.

Skrevet

Her har vi helg fredag- søndag. Nå for tiden og i ferien har det vært mannen som har stått opp hver dag. Det er fordi minstemann våkner kl.5 og vekker alle dersom han ikke får stå opp. Grunnen til at min mann står opp er fordi han får sove igjen når lillegutt skal sove. Jeg sliter alltid med å sove igjen når jeg først har stått opp, og dagen blir ødelagt hvis man skal opp kl.5 uten noe mer søvn (hvertfall når det kommer i tillegg til nattammingen). Jeg står opp når jeg våkner/blir vekket, gjerne i 7-8 tiden.

Dette funker veldig bra for oss begge :)

Skrevet

I helgene har det vært mye pappan under den siste graviditeten og nå i permisjonen. I løpet av sommeren nå har det jevnet seg ut litt og jeg prøver å ta min del;) Siden jeg fortsatt er i permisjon tar han dem begge i ukedagene så har jeg stått opp når han og største drar i bhg.

Skrevet

Vi står stort sett opp alle tre samtidig, noen helger avtaler vi at vi står opp en dag hver. Selvfølgelig hvis en er syk el, så står den andre opp alene.

Skrevet

Her er det jeg som står opp først. I ukedagene er mannen 15 -20 minutter etter, men hjelper ikke til med morgenstellet. I helgene er det som oftest jeg. Dvs, han kan stå opp først, men da har han mast på meg om at vi må stå opp sammen, og jeg sier jeg kommer straks.

Skrevet

Vi står som regel opp samtidig alle 3. Gutten vår er ikke oppe før 9 -10 i helgene. Av og til en av oss sover en time ekstra, som regel jeg =)

Skrevet

Vi står opp samtidig som regel. Hvis datteren vår våkner veldig tidlig er det som regel jeg som står opp. Vi var på fest i går og jeg har stått opp i dag, fikk bare tre timers søvn. Men men, sånn er det.

Skrevet

Det er hips om haps... vi deler både i hverdagen og helgene. Han er hjemme for tiden sammen med lillegull mens jeg jobber turnus.

Skrevet

Siden jeg nattammer mye enda (7mnd) så er det som oftest mannen som står opp. Nå har han endelig en senvaktuke og det trengs! Jeg er dausliten...

Skrevet

Det er ca likt i helgene og ferier.

I kvardagen står begge opp.

Skrevet

Han tar lørdag og jeg tar søndag. Om jeg har vakt tar han begge dagene.

Skrevet

Sambo står opp i helgene med poden, jeg står opp med han resten av uken :)

Skrevet

Når vi har fri (helger og ferier) står vi opp annenhver dag. =)

Skrevet

På ukedagene står vi opp samtidig. I helgene gjør vi også ofte det. Noen ganger trenger en av oss å sove litt lenger, og da er det selvfølgelig rom for det. Vil tro at det oftere er meg enn mannen som får det privelegiet ;-). Men i dag er det mannens tur, vi hadde besøk av svigers i går :-)

Skrevet

Annenhver dag. Men nå står ungene som regel opp uten oss, så vi får sove litt ekstra...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...