Gå til innhold

Er egentlig klar, men så var det de pengene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo er egentlig klar for å prøve nå, men jeg blir så forvirra i forhold til om vi har råd økonomisk. Jeg har vært student de tre siste årene og har ikke fått meg noe jobb enda, jobber mye ekstra (er sykepleier) og har en inntekt på ca 10 000-12000 i mnd. Men er det nok til å få fødselspenger? Etter som jeg ikke har noe fast, så er det jo litt riski å bli gravid, da får jeg jo heller ingen sykepenger om jeg blir sykmeldt? Sambo har fast jobb. Er det slik at om vi får engangsstønad så mister sambo retten til å ta ut permisjon? Er det noen med erfaringer rundt dette som kanskje kan gjøre ting litt klarere for meg?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er i samme situasjon som deg, bare at sambo kun har prøvetid, og jeg har vikaqriat, som går ut når hun jeg er vikar for kommer tilbake. men nå var min lille spire ikke planlagt, og vi får bare ta det som det kommer og ta imot all den hjelpen vi blir tilbudt :)

Det å få barn er vel aldri økonomisk heldig uansett. Så lenge du vet at sambo og du holder sammen gjennom alt det økonomiske presset, ser jeg ingen problemer.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei :)

Jeg bare lurer på en ting, du skriver at du ikke har tjent nok til å få fødelspenger. Vil det si lønn under permisjonen? For så lenge du har hatt en inntekt de siste 6 mnd før permisjonen, så har du rett på penger under permisjonen, å skulle du bli sykmeldt under svangerskapet, så gjelder sykepengene som inntekt de siste 6 mnd.. Sånn har iallefall jeg forstått det:) Håper det er sånn, for min del også.. Hehe.. Jeg er i vikariat som går ut snart, men den personen jeg er vikar for, kommer ikke tilbake. Så får jo den jobben, med mindre de har snudd på helen! ;)

Lykke til iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...