Gå til innhold

Se fødsler! Jordmødrene på NRK


koala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har sett alle episodene nå jeg også.

Syns det er noe som virker kunstig jeg... Klarer ikke helt sette fingeren på det, men føler bla at det er en god del av de mammaene som har veldig rar instilling til fødselen. Eneste jeg igrunn kunne føle hadde et normalt forhold til fødselen var hun som skulle ha trillinger, og det er jo ikke normalt en plass... Mulig det er jeg som ikke har et normalt syn på hvordan det kommer til å bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett alle episodene!! Tidligere trodde jeg at det var riene som var det vondeste gjennom hele fødselen... men etter og ha sett de 6 episodene,så virker det som at det er pressriene og når barnet er på vei ut som virkelig gjør vondt!!!!!

 

Ble igrunn litt engstelig av å se dette jeg,men samtidig fikk jeg et litt annet syn på det å få! Hjelpes meg... jaja...babyn må jo ut!

 

Går det ann og bli bedøvd nedentil slik at det ikke gjør så vondt da den kommer ut???

 

Hilsen skpetisk førstegangs fødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du kan godt få bedøvelse i underlivet før å dempe smertene når babyen skal ut. :) det gjør vondt, så klart, men de fleste syns det er en lettelse når de kommer til pressriene og full åpning, for da vet man at det ikke er lange tiden igjen før det er over..! :) og maaange syns pressriene er mye bedre enn åpningsriene, og mindre vonde. MEN de fleste syns det er verst akkurat når hodet står i åpningen, for det sprenger så...! Og den følelsen når hodet da er ute, er FANTASTISK...! , Enda bedre er det at om kroppen ikke kommer samtidig, er det bare en ri eller to, så er det hele over, og du har babyen din der....! :D

 

Det er ikke noe å engste eller grue seg for, det er en fantastisk opplevelse med verdens beste belønning ;) Og det vil stort sett gå bra :) Selv om jeg revnet og ble klippet sist(merket det faktisk ikke..!) og barnet ble tatt med sugekopp, uten noe som helst bedøvelse, gruer jeg meg ikke i det hele tatt denne gangen, og det sier jo litt. :) Tar det som det kommer, får jo verdens nydeligste babygutt utav det....! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...