gullhøna & spire juli Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg trenger noen innspill!! Vi vurderer å reise 1 uke til varmere strøk i november/desember. Noen som har noen reisetips i denne perioden? Sted? Hotell? Erfaringer? Tar i mot alle råd og tips
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Tar selv av gårde til Barcelona, Spania, 14 dager i november. Nå har vi leilighet selv her, men anbefaler hotellet vi brukte tidligere Du finner info her: http://www.priceline.co.uk/hotel/en/roomsandfacilities/90486/husa_internacional_hotel.html Hotellet ligger topp sentralt i byen, like ved hovedgaten, og ett minutt fra metrostasjon. Barcelona er en ypperlig by i november og første halvdel av desember. Her er det akkurat passe varmt da. Og det er mye å finne på: Picassomuseet, Gaudis uferdige kirke og det gotiske kvarter er selvsagte severdigheter! Vil du har badeliv og bare litt storby, vil jeg heller anbefale deg her, http://www.priceline.co.uk/hotel/en/roomsandfacilities/90801/subur_hotel.html det går tog fra togstasjonen i Barcelona og ut hit til Sitges, tar en knapp halvtime og går hver time. Fra togstasjonen tar det 10 min å gå til hotellet. Selv ville jeg imidlertid uten tvil heller valgt Barcelona og så tatt en tur ut på strendene i Sitges en dag eller to. I november blir du ikke liggende på standa hele dagen, og da er Barcelona å foretrekke, selv med barn. Letteste reisemåte er fly fra Oslo til Madrid. Erfaringen vår fra snart 40 turer er at de billigste billettene til Madrid finner du på www.gotogate.no. (Bare et tips. Unngå det tsjekkoslovakiske flyselskapet!!) Her pleier vi å leie bil 24 timer på flyplassen og levere den på togstasjonen i Barcelona (vi leier her: http://www.alamo.dk/). Så leier vi returbil den dagen vi skal hjem. For å parkere i området er både vanskelig og DYRT! Og bilen er bare til plage i området Barcelona-Sitges, her er det lokaltog og metro som gjelder! Det er også mulig å fly til Reus, den internasjonale flyplassen til Barcelona, men det er LANGT fra flyplassen og inn til byen. Skal du med offentlig kommunikasjon tar det lengre tid å reise hit enn å kjøre fra Madrid, skal du med taxi betaler du nesten like mye for taxi her som for leiebil fra Madrid. Og som regel blir fly til Reus minst 1000 kr dyrere pr pers enn fly til Madrid. Et alternativ som KAN være verdt å undersøke om du ikke liker tanken på leiebil, er fly til Madrid, og deretter et innenriksfly til lokalflyplassen El Prat, denne ligger like utenfor Barcelona, med god togforbindelse inn til sentrum hver halvtime. Som regel blir dette vesenlig dyrere enn leiebil (sjelden du får slike billetter for under kr 3000 kr t/r per pers), men unntak finnes og du KAN få billetter for 2 personer her som er noenlunde konkurransedyktige i pris med leiebil + bensin. Selv ville jeg imidlertid uten tvil valgt Madrid + leiebil. Særlig om dere er flere enn 2 personer! Tok en konkret sjekk for 17. - 24. november for 2 voksne + 1 barn under 2 år. Fly Oslo-Barcelona (Air France, beste rutetider) + leiebil ankomst og avreisedagen (Standard, stor og romslig) + hotell (Standardrom) kom da på rundt kr 13 500 i Barcelona og kr 13 000 i Sitges. Superiorrom i Barcelona kom på ca 15 500. Superiorrommene er defintivt verdt tilleggsprisen, men du bor helt OK på standardrom også. I tillegg kommer bensin til leiebil, ca kr 500, og evt leie av barnesete om du ikke tar dette med.
ToPrinsesser<3 Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Tenerife er veldig fint dersom dere ønsker chartertur. Kan anbefale Vings Sunwing Resort Fanabe som ungene våre elsker og vi tilbake til år etter år :-) www.ving.no/sunwing eller Green Garden Resort med Apollo. Vi bodde der i påsken (Apollo hadde bedre flytider og vi synes det var veldig ok når vi kun skulle være 1 uke), veldig fint hotell, men litt gåavstand til sentrum (1 - 1,5km) Ser også Barcelona blir anbefalt; det er jeg også helt enig i; men vi reiser alltid direkte til Barcelona, gjerne med KLM via Amsterdam; da har vi fått bra priser. Dette gjelder langhelger og da vil vi ikke bruke tiden på tog/ leiebil i tillegg, sikkert greit når man er på lengre tur :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå