Gå til innhold

Hva slags utstyr trenger en aprilbaby?


Trolleliten

Anbefalte innlegg

Tidlig ute, men jeg har tenkt litt på dette...

I april kan det jo være veldig skiftende vær...

Tenker jeg vil ha noe ullundertøy i allefall... Har lammeskinn og evt voksipose, men det blir kanskje for varmt?

Hva har dere tenkt på?

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da vi fikk 1.mann i mai 08, hadde vi teppe under han i vogna, og dyner + et tynt teppe over. hvis det var litt kjølig hadde han lue, jakke og strikkasokker på seg, pluss dekket til vogna over. utover høsten fikk vi oss lammeskinn i vogna, og har ikke brukt pose i vogna i det hele tatt, han har hatt et deilig og stort fleeceteppe som han har brukt etter at dyna ble for liten.

 

vi bor i bergen da, så her blir det jo sjelden kaldt. kommer jo litt an på hvor du bor i landet, men tror ikke du trenger ullundertøy med mindre du har mange minusgrader der du bor. de blir veldig fort varme nedi vogna.

 

husker vi fikk beskjed på klinikken at det var bedre med lag på lag slik at man kunne ta av litt etterhvert om det ble for varmt osv. mange gjorde feilen med å pakke de altfor godt inn i starten.

 

har iallefall gått helt fint her hos oss, kommer til å gjøre det samme med nestemann som kommer i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det kommer litt an på hvor i landet du bor :)

 

Nordpå her :) Så har dunpose, og tenker jeg blir å kjøpe litt ullundertøy h*n kan ha på inni den. Det er ikke mye de trenger å ha på inni en varm og lun pose. Når jeg tenker meg om, så hadde førstemann født i mars, ingenting ullundertøy..og det gikk helt fint:) Så det er litt smak og behag, sjeldent man kler for lite på dem for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det full vinter enda når babyen kommer, så ullundertøy er et must. Skinnpose like så. April i Troms kan være en veldig ustabil måned og det er enda mye snø. Ellers er det ikke så veldig mye annet man trenger til en aprilbaby her enn det minsten fikk som ble født i juli. Han hadde ikke så mye sommerklær selv om han var sommerbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...