Sunshine09 Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Nå er det skikkelig ille på kveldstid... Like før en må stå oppreist i senga. Har 23 dager igjen enda! De greiene en får kjøpt på apoteket hjelper jo bare i 10 sek!!! Noen med tips?
alenemed1. ♥ Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Jeg knasker lovehearts jeg, du vet disse rullene med sukkertøy som det står ting inni. Fikk det i tips av en JM og de har funket på meg, er noe med at syre på syre nøytraliserer.
cakes Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Et stort glass kaldt vann! det er utrolig lindrende, fikk tips om dette tidligere i svangerskapet og jeg er positivt overrasket over hvor god effekt det har.
I+B Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Link, link og atter link..ikke noe annet som hjelper på meg. Spiser 5-6 hver eneste dag, og begynner å bli rimelig lei den J#¤&¤ peppermyntesmaken nå!! Må til tider legge meg til å sove sittende i senga jeg også, men når ser jeg endelig slutten på det her. Skal bli deilig å bli kvitt halsbrann, kunne ligge litt behagelig igjen og ikke minst slippe å gå på do 40 ganger om dagen! Håper du finner noe som hjelper!
my&E *mistet vår datter* Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Jeg har forsøkt alt som er - sliter skikkelig med dette. same hva jeg spiser så brenner det skikkelig - og seff værst om kvelden når jeg legger meg. Jeg HATER smaken av Gaviscon, men til slutt måtte jeg innse at det hjalp i alle fall litt mer enn melk, melk med sukker, vann, tyggis osv. Jeg har flytende Gaviscon (apoteket) og legger 3 sjeer langt bak på tungen mens jeg holder hodet bakover og puster med nesen for ikke å brekke meg. Så drikker jeg et glass med Nyco blandet i vann rett etterpå, for dette smaker forfriskende i forhold. Så må jeg sitte en liten stund før jeg kan legge meg til å sove. Ellers bruker jeg Link, men må variere for ikke å til slutt brekke meg av peppermyntesmaken (som nevnt over). Prøv litt forskjellig du - og hør med legen din om han/hun har noen tips. Masse lykke til. Vet hvor plagsomt det er!!!
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 jeg spiste gulrot til den store gullmedalje jeg. Tror ikke det er så lenge til jeg må begynne spise uhorvelige mengder gulrot igjen, for får halsbrann av absolutt alt for tiden og begynner bli lei....
Mintursnart? Skrevet 16. august 2009 #7 Skrevet 16. august 2009 Heisann....jeg brukte gavison, eller hva det nå var det het, i begynnelsen, prøvde både tabeletter og flytende...kastet opp av de, spesielt den flytende...smakte som maling. Søsteren min tipset meg om en som ikke er såå galen, Novaluzid. Smaker som tannkrem, men synest de tabelettene er mye bedre å få ned... Hadde termin i går, og er temmelig lei hele greiene. Gleeeeeder meg til å få kroppen min tilbake ) Lykke til... )
MissDolly-tobarnsmor Skrevet 16. august 2009 #8 Skrevet 16. august 2009 Jeg sliter mye med halsbrann (utrolig vondt), og kan love deg at jeg har prøvd ALT! Det eneste i hele verden som hjelper meg er flytende Novaluzid (kjøpes på apoteket) Men det hender den ikke hjelper 100% hvis halsbrannen er skikkelig i gang....
Sunshine09 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. august 2009 Kjenner meg igjen der ja! Skal bli godt å få kroppen for seg selv, selv om amming blir neste steg... Lykke til videre;-)
Sunshine09 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2009 Gavison smaker helt forferdelig!!! + at de er de som ikke har effekt i hele tatt (på meg i allefall) Enig at Novaluzid er litt bedre da, men virkningen er ikke akkurat langvarig. Lykke til du også;-)
MathildeC Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 Er det ikke peppermyntesmak på Gaviscon også? Eller er det bare det på den jeg kjøpte i England? Synes det smaker godt jeg. Men det er jo typisk norske medikamenter at de skal smake verst mulig.. Gaviscon hjelper på meg - men tror ikke jeg er hardest rammet.
*mimi* Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Hei Har prøvd lovehearts og samarin (kjøpes på rimi), men det virket kun kortvarig. Fikk tips fra en lege om Titralac som kjøpes på apotek. Koster en del mer, ca 200kr for 100 tabletter. Jeg synes disse virker ganske bra. Viktig at de ikke tas samtidig med andre medisiner da de kan hemme opptak av disse. Jeg har en kronisk sykdom som jeg må ta medisiner mot daglig. Titralac tar jeg da to timer før eller etter medisinene. Halsbrannen har økt utover svangerskapet (er nå 39+4). Ellers kan jeg bare ligge på venstre side når jeg sover, mye bedre enn å ligge på høyre side i forhold til halsbrann.
Sunshine09 Skrevet 16. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2009 Hmmm... Verdt et forsøk da! Takkitakk
ltech Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Tygg mandler! Det helper utrolig bra. Et annet tips er å ta Gaviscon FØR måltider og rett etterpå. Det funker iallefall for meg.
nesten30 Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 e jo melk då. Men mandler!!! Mandler nøytraliserer syren. Har blitt storforbruker!!! Og så hyppige, små, fornuftige måltider:) Og om natten har jeg bygget opp med en dyne bak meg, slik at overkroppen heves litt. Evt. kan du sove på høyre side, slik at ikke syren renner oppover i spiserøret, men heller ned i tolvfingertarmen.
langbein2+ Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 Jeg er i gang med 5. flaska med Gaviscon og hater det!!! Enda 5 uker igjen til termin.... Gleder meg villt til å slippe alle disse "småplagene" som absolutt føles rimelig store mange ganger....:-(
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 16. august 2009 #17 Skrevet 16. august 2009 Hei:) Titter innom fra 2.tri., jeg Da jeg gikk gravid med datteren min for noen år siden var jeg veldig plaget med halsbrann, og har begynt å få det igjen nå. Det eneste som hjelper for meg er Nyco. Det er lenge siden jeg kjøpte min, men mener at de har det på vanlig matbutikk. Lykke til. Får håpe du finner noe som hjelper deg!
Dane Skrevet 16. august 2009 #18 Skrevet 16. august 2009 Pass på å ikke spis så mye kvelden er første bud. det har hjulpet meg litt. Selv ikke drikke. MEn dessverre blir jeg tørst. Og da hjelper det med sjokolademelk faktisk. Nå skal det være sagt at jeg bruker reseptbelagt medisin Nexium i tillegg. MEn med stor mage, og en lukkemuskel som ikke funker kommer det opp i vrangstrupen idet jeg sovner inn uansett. MEn mandler er også et godt middel.
PartyOfFour Skrevet 16. august 2009 #19 Skrevet 16. august 2009 prøv salat!! vanlig salathodeblader, det er det eneste som hjelper meg.. og agurk kan også hjelpe litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå