Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 huff, fremtiden ser ikke lys ut akkurat nå... kjenner meg ganske ødelagt, men poenget er; Ser ut som om jeg blir alene. Har en liten jente på 11 mnd, og en liten i magen. 2 tette er jo tøfft, men hvordan er det når man er alene med de??
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Selvsagt er dette en tøff situasjon, bare det at det blir brudd selv om man ikke har barn sammen kan være vondt. Og det å ha ansvaret for to små helt alene er jo utfordrende det også. Selv er jeg alene med 2 små, men far har mye samvær, eldte begynte tidlig i barnehage og jeg har familie som kan trå til hvis det er noe. Så det går helt fint. Synes det blir lettere og lettere etterhvert som de blir større. Lykke til! Husk å be om hjelp hvis du trenger det, både for å takle bruddet og ansvaret for barna.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Jeg er alene med tre tette! Ble alene da minste var 6 mndr, men kan egentlig si jeg var alene fra nyfødt fordi min eks mann aldri var hjemme pga jobb i utlandet. De er nå 1,5 år, 3,5 år og 5 år. Har heller ingen avlastning, og BF er i utlandet og har aldri barna sine. Det har vært slitsomt til tider, men en venner seg til alt. To stk er faktisk mye lettere enn tre synes jeg (var mye alene før siste ble født), men du må prøve å planlegge hverdagen litt. Hvordan få avlastning, har du barnehage, få orden på soverutiner tidlig (mine la seg 7 fra 6 ukers alder), har du noen trillepiker i nærheten, familie og venner- spør de om hjelp. De første 6 mndn er mest slitsomme synes jeg, pga all amming etc om natten, etter det er det mye lettere når søvnen er i orden. Og til sist vil jeg si at jeg er mye lykkeligere i dag, uten eksen, jeg og barna har det kjempefint! Så dette klarer du kjempebra
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #4 Skrevet 16. august 2009 jeg var alene med 3 tette.. ingen situasjon jeg vil anbefale, men man kommer seg igjennom det.. vær nøye på rutiner! nøl ikke m.t.p å ta imot hjelp.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Har to tette 14 mnd imellom. de har fyllt et og to år nå og jeg har vært alene i 7 mnd. det er tøft til tider spesielt siden jeg har de 100% av tiden. Men det går. Allt går når det ikke er andre valg, man legger til seg en helt annen innstilling.
SuperGlad Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 har to stk med 16 mnd mellom. Det går kjempefint for oss! slitsomme dager som alle har, men det er ikke så ille som folk tror å være alenemor :-) Ungene er akkurat nå i hver sin trassalder så er litt kaos, men til nå har de vært veldig flinke til å ta hensyn til hverandre å kose seg i hverandres selskap. Merker de er veldig avhengige og glade i hverandre :-) Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå