Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hvordan tolker dere reglene om ammefri? Er det sånn at bare man ammer, så har man krav på en time fri hver dag og i stat/kommune 2timer BETALT fri selvom man bare ammer et par minutter på kveldstid? Er barnet 6mnd når man begynner å jobbe og fortsatt tilnærmet fullammes, så skjønner jeg selvfølgelig at behovet er der, men jo eldre de blir og jo mindre de ammes, desto mindre blir behovet. Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å ta to timer fri hver dag hvis jeg ikke hadde hatt et faktisk behov fordi barnet trengte å bli ammet rett før jeg dro og rett etter jeg kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Det står vel en formulering om "den tid man trenger til å amme sitt barn" og så en begrensning oppad. Så selv om jeg fikk innvilget to timer, tolket jeg det som INNTIL to timer, og tok sjelden mer enn tre kvarter, som ble benyttet til at jeg kom litt sent etter morgenamming og at jeg tok en pause i løpet av dagen for å pumpe melk pappaen kunne gi barnet neste dag. Men vet andre tolker det annerledes, ei jeg kjenner mente hun trengte de to timene for å få nok energi og overskudd til å amme. Følte aldri det selv, men folk er jo ulike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå