Bromelia Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hva er det dere ikke kunne vært uten? Jeg tenker, trenger jeg lammeskinn? Lammeskinnspose? Jeg har dunpose, er det like greit? Trenger jeg ull strømpebukser og bodyer? Har litt sånn redebygging i hodet om dagen. Hva har du som du ikke kunne vært uten?
Gjest Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Jeg har en jente født i november.. Og vi brukte ikke lammeskinn eller lammeskinnspose.. Men brukte mye ull.. Ullpose, ull body og ull strømpebukse. Men det kommer jo litt an på hvor i landet man bor. Jeg bor i sør, og her blir det ofte ikke sååå kaldt
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Jeg brukte lammeskinnsposen min hele vinteren, og lammeskinnet på dyne når det ble varmt utpå våren. Kjøpte ikke noe ull i de minste størrelsene jeg, men har alltid babyene i gode ulltepper de første månedene (helseteppe på sommeren), så da blir det ikke så nødvendig. Hvis du har en god dynpose tror jeg det går helt fint, jeg enbare hekta på lammeskinn :-) Vi brukte pose + et skinn til vogna, et skinn som alltid lå i sengen, og et i stua hvis mini skulle ligge på gulvet :-)
MammaTilNydeligsteA Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Jeg har februarjente fra før, og venter novemberjente nå. Hadde dunpose da som jeg puttet et lammeskinn inn i som hun lå på, men er litt usikker nå på om jeg vil ha dun eller lammeskinnspose nå. Ikke bestemt meg helt enda. Kikker på Odenwalder sin pose, synes de er så søte med bamse på Ute i vogna kommer jeg til å ha på ull innerst (Nøstebarn eller Joha), også spe på med evt hjemmestrikket ullsett eller Nøstebarns eller Johas ulldress. Da vet jeg at babyen hverken blir for varm eller kald, da ull er så varmeregulerende. I tillegg har jeg kjøpt både en tynn ullue fra Joha, og en tykkere fra Kaiser til de ekstra kalde dagene.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Fikk januarbaby sist, og brukte mye ull. Både ullbodyer og strikkede ytterklær i ull. Brukte voksipose, men det viste seg at jeg hadde en veldig varmblodig gutt, og han ble fort for varm i den posen. Ble bedre å bruke året etter, da han klarte å regulere varmen bedre. Til denne babyen har jeg også investert i noen tynne ullbodyer og strømpebukser helt fra den minste str, selv om det blir høstbaby. Planlegger å bruke lammeskinn (korthåret!!) og dyne i vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå