Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Har vel egentlig ikke det, men trenger råd fra noen anonyme venner. I morgen skal vi til guttungens besteforeldre på besøk. Vi pleier å være der et par timer av gangen, kanskje 1-2 ganger i uken. Når vi skal til å gå hjem sier alltid bestemor "jeg kan godt passe guttungen senere/gå tur eller lignende". Men da er jeg ofte klar for å komme meg hjem og slappe av sammen med mann og barn selv. "Problemet" er at jeg ikke har flere gode unnskyldninger å svare med når jeg blir spurt. Sier jeg at han skal hjem og spise, sier hun at hun kan komme ned til oss senere osv. Kan dere gi meg et tips på hva jeg kan svare når hun spør, uten at det blir frekt/uhøflig?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Hvorfor kan hun ikke gå en trilletur med ungen, slik at du får tid bare med mannen en liten stund?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Spør om ikke hun heller kan komme å trille en tur neste dag, for det hadde passet litt bedre! Så deilig for dere at bestemor vil hjelpe til litt
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Min svigermor bruker si akkurat det samme, og her tror jeg den enkleste løsningen er å la henne få gå tur med gutten Hun som de fleste andre bestemødre vil jo bare være sammen med barnebarnet sitt, og det er jo faktisk bare vennlig av henne å tilby seg/be om å passe/gå tur med han. Sier du ja noen ganger og nei andre ganger så virker det ikke lengre så frekt som du sier. Blir det nei hver gang vil hun jo lure på hvorfor du ikke vil la henne være alene med gutten... Nyt at du har en svigermor som vil være sammen med sønnen din.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 At dere får besøk, at du skal trille med noen du kjenner, du skal på besøk og ha med gutten, at du og gutten har en avtale om å gå en tur i skogen og se på noe/finne noe, å gjøre ferdig en lek, et prosjekt (en spesiell tegning/maleri, et spill, en hjemmelaget bilgarage...etc) Ar du skal sy opp noen klær og må ha han hjemme for måling...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Hæ? Hva er problemet? At bestemor vil hjelpe til? Du aner ikke hvor heldig du er.. Min egen mor tok ikke barna selv om minsten hadde holdt meg oppe mesteparten av natta. Hun gikk og hvilte middag, hun. Og klaget til min søster i etterkant fordi eldstemann på to rotet så mye og jeg ikke ryddet. La damen få kose seg med ungen, så kan du kose deg på egen hånd. Ikke bra for ungen om du har monopol på den.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Kan jeg få låne bestemoren til gutten din? Hadde jeg hatt ei slik ei så hadde jeg hoppet i taket av glede.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 *trådstarter* Er nok bare meg som er litt rar på dette, da de ser ham flere ganger i uken (bor på en liten plass). Skjønner ikke helt hvorfor det er så om å gjøre å trille ham rundt og besøke venninner med ham, når vi tross alt er der så ofte og de er godt kjent med hverandre allerede. Men takk for fornuftige svar.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 kan du ikke bare takke høflig nei og svare at du sier i fra til henne hvis du vil at hun skal passe han og du føler du trenger litt fri.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 han er forresten 6 mnd. og det er ikke ment som kritikk mot bestemor, hun vil ham bare godt.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 skjønner deg godt jeg, bare si at du ikke vil eller trenger barnevakt for han og at du spør henne hvis du trenger avlastning.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #12 Skrevet 16. august 2009 Helt enig med de to over. Du bør være ærlig i stedet for å finne på unskyldninger. Bare si at du er så glad i å være sammen med ham at du slett ikke ønsker barnevakt foreløpig. At du skjønner at bestemor gjerne vil låne ham, for han er jo så skjønn, men hun må vente til du føler behov for barnefri. Bestemors store sjanse kommer når du før eller siden går ut i jobb. Hvis hun da kan og vil ta seg fri en dag i uken, kan hun godt få passe ham den tiden han ellers ville vært i barnehage. Jeg mener altså EN dag i uken, ikke at han skulle være hos henne uka rundt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Si at du ikke trenger barnepass, så det er ikke nødvendig. Du har lyst til å slappe av hjemme med gutten din.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Tror ikke jeg fikk med meg hva problemet er? En nervøs mamma? Det vil nok smitte over på babyen etterhvert.....og da har dere det gående!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Nei, problemet er IKKE en nervøs mamma. HI ønsker bare ikke å være borte fra barnet sitt foreløpig. Ikke fordi hun er redd for at det skulle skje noe, men fordi hun trives så godt med å ha ham rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #16 Skrevet 16. august 2009 ..Du har helt rett, du fikk nok ikke med deg problemet. Er litt vanskelig for noen mennesker vet du, men ikke ta på vei for det. Jeg sier jo at det ikke er noe problem, jeg spurte bare etter tips. Drit i å svare snurt på tråder for å lage noe større enn det er, det er så ekstremt lavmål. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå