Gå til innhold

Barn som gråter hele dagen i min datters barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sitter bare å ser ut av vinduet og gråter og sier pappa. Jeg tror hun er ca 1,5-2 år og jeg får så vondt av henne. Hun har grått hele tiden mens jeg har hatt innkjøring med min jente og de ansatte trøster litt, men så gir de opp og sier at de ikke vet hva mer de kan gjøre. Stopper hun opp å gråte, begynner hun igjen om noen ser på henne. Jeg har så lyst å bare ta henne opp i fanget og trøste henne, men jeg har jo ikke noe med dette egentlig.. Og så lurer jeg på om foreldrene vet dette? Sier de ansatte noe til foreldrene og bryr de seg om det... uff! Jeg tenker på den stakkars jenta hele tiden! Skal jeg si noe og hva kan jeg si..? Eller skal jeg passe mine egne saker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Xvenninna mi var dagmamma og hun hadde et barn som bare gråt og gråt og gråt, uansett hva hun gjorde og selv om hun hadde vært der lenge.

foreldrene sa bare "det er sånn hun er" :/

Skrevet

Huff - sånne historier får mammahjertet mitt til å blø... hva hvis dette var min sønn! Håper inderlig at barnehagepersonalet forteller dette til foreldrene, og ikke dysser det ned. Jeg ville faktisk ha sagt i fra. Synes ikke det er greit at så små barn ikke får ordentlig trøst når de helt åpenbart ikke trives.

Selv husker jeg ekstremt mye fra jeg var liten, og jeg husker fra jeg var tre år og kom i en barnehage jeg absolutt ikke trivdes i. Jeg husker faktisk følelsen fremdeles, jeg gråt og gråt. Heldigvis hadde jeg foreldre som tok meg på alvor og byttet barnehage - der jeg trivdes - null problem:)

Jeg hadde nok sagt i fra... kanskje spurt om de ville ha fortalt deg det dersom det var ditt barn som satt slik og gråt, og kanskje fortalt at du som mor ville følt at det var veldig galt hvis barnet ditt ikke ble trøstet ordentlig dersom det var din datter som gråt slik.

Skrevet

Stakkars lita jente! Håper de som jobber der tar det opp med foreldrene. Er denne jenta ny i barnehagen også eller? Jeg jobber i bhg selv, og det er mange som sliter med tilvenninga. Men da må de som jobber der prøve å få med seg jenta i leken for å få henne til å tenke på noe annet! Hun kan jo ikke sitte der hele dagen! Huff!

Skrevet

Jeg har dessverre ikke inntrykk av at alle barnehageansatte er så flinke til å si fra til foreldrene.

I barnehagen til mine to er det en gutt som ikke gjorde annet enn å sove, spise (pittelitt mellom alle tårene) og gråte, gråte, gråte.

Jeg stod der en dag ved henting av eldste min som gikk på samme avdeling, hvor moren lurte på hvordan dagen hadde gått og hun fikk tilbakemelding om at dagen hadde gått greit, litt info om søvn, bleieskift osv, men ingenting om all gråtingen. Det synes jeg var leit og litt vanskelig.

Jeg har for å "sjekke" på mine barn gjerne kommet uanmeldt etter lunsj og hentet, vært innom og levert ting midt på dagen osv, bare sånn for å se om det stemmer at de har det like bra som det sies. Og det ser det heldigvis ut som de har. For jeg stoler ikke et pøkk på at jeg hadde fått vite det om de hadde det som jenta nevnt over.

(dette er dog ingen kritikk til barnehagen altså, jeg er superfornøyd, mine barn trives og er flinke til å si fra når de ikke gjør det!)

Skrevet

Hun har visst gått ett år i bh før, men nå er alt nytt igjen og hun sliter med å vennes til. Jeg hadde IKKE likt at mine små hadde sittet sånn hele dagen. Da hadde jeg villet brukt lengre tid på tilvenningen..

Jeg får se til uke, så sier jeg ifra til personalet om det fortsetter. Jeg har ikke hjerte til å se henne sånn. HUff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...