Gå til innhold

Mannen hikker så han spyr.. Noen gode hikke-råd? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke helt frisk shø... ;-)

Han hikker ikke ofte, men når han først får det er det vist kjempe vondt og han hikker til han kaster opp..

Det som av og til hjelper er å sluke en brødskive nesten uten å tygge den.. skikkelig appetittlig..

I dag har har han plagdes mye med hikke og kastet opp 3 ganger.. Så nå er det nesten litt synd på han =)

Noen gode råd mot hikke som faktisk hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bringebær/bringebærsyltetøy.

Mannen min får også sånne "anfall" der han hikker og hikker, og sist han fikk det hadde jeg tilfeldigvis ferske bringebær i hus, så jeg ga han noen, og hikken den stoppet den.

Har også prøvd det på babyen, moset litt bringebær gjennom en sikt og ga han saften og hikken stoppet.

Jeg selv bruker å drikke iskaldt vann som jeg svelger samtidig som jeg kjenner det kommer et hikk. Litt ubehagelig, men funker hos meg hvertfall.

Skrevet

Hold pusten, og ta syv slurker av et vannglass. Bruker å funke hos meg...

Skrevet

Ta en magnesiumpille (helsekost) eller holde pusten og stramme magemusklene så lenge han klarer. Ellers så har jeg også testet ut bringebærsyltetøyvarianten (snakk om kryssord-ord!). 1 ts kan hjelpe.

Skrevet

En tidligere kamerat av meg kunne slite med hikke, som var helt forferdelig.

Han fikk hjelp på legevakta.

Husker dessverre ikke hva han fikk, men tipper de kan hjelpe der.

God bedring.

Skrevet

1 ss syltetøy skal vistnok hjelpe

Skrevet

1 tskje med bringebærsyltetøy! :) Funker veldig bra!

Skrevet

Heia,,Jeg har et godt råd som så regel funker faktisk:)

Om du sier til han at han skal få en 1000 lapp av deg om han bare hikker en gang til, nesten garantert at den som hikker slutter da, prøv det :)

Lykke til:))

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene =)

Nå fikk vi stoppet den med at jeg holdte han for ørene mens han drakk masse vann i små super. (Fant et kjærringråd side på nett)

Ser mange hjelpes av bringebær, det skal jeg prøve neste gang =)

Skrevet

Jeg ringte lege engang for det var en pasient på jobben som hadde hikka i tre døgn:) Legen sa at det hjalp å stimulere ganen heeelt bakerst oppi svelget med ett kateter eller noe. Kanskje derfor det hjelper med bringebær- siden frøene stimulerer oppi ganen. Jeg husker ikke hva som ble gjort til slutt...

Skrevet

1 ss syltetøy har ALLTID hjulpet mg hver eneste gang ;) ikke en eneste gang det ikke har funket..rart er det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...