Anonym bruker Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Hvordan fungerer det å dele omsorg 60/40? Og kan jeg på noen måte kreve å få dette? Regner med BF vil ha 50/50, men det vil svare seg økonomisk for meg med 60/40 da jeg fortsatt er student. Det er BF som har ødelagt ekteskapet vårt med utroskap og han har en tidligere voldsdom på seg, kan dette være med på å gi meg hovedomsorgen?! Takknemlig for svar=)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2009 #2 Skrevet 16. august 2009 Så klart. True han og ødelegge for han bare fordi du skal få det bedre økonomisk... så snillt av deg. Faen, sånne egoister som deg er til å spy av... er meg meg meg, så lenge jeg får mest selv, jeg er best, åå meg meg meg først. Håper han legger frem da at du feier over alle menn du kommer over. Og at du kun tenker på det økonomiske og ikke barnets beste. Voldsommen hans kommer ikke til å telle, det gjør heller ikke utroskapen. Men for all del, prøv å press han med det så ender du iallfall opp med 50/50 uansett for å vise hvor vemmelig du er.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #3 Skrevet 17. august 2009 Dette var jo helt usaklig. Noen andre som kan svare meg skikkelig?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2009 #4 Skrevet 17. august 2009 Jeg er enig med Anonym... kun grådighet og det som passer deg best du er ute etter. Det er ingen som kan svare deg på den måten du ønsker fordi det er ikke mange av oss som tenker slik du gjør heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 Dersom dere ikke blir enige om delt bosted 50-50, så blir det heller ikke det. 50-50 krever enighet mellom foreldrene og ingen rett dømmer delt bosted. Da må han gå til retten for hovedomsorgen og da spiller ting som barnas alder inn, tilknytning, omsorgsfordeling i parforholdet og slikt inn. Ja dersom du ikke går med på at far skal ha hovedomsorg. Hvis barna har bodd sammen med deg en stund etter bruddet og din omsorgsevne er adekvat, er det lite sannsynlig at retten bestemmer at barna flyttes.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Vi har 60/40 deling. Dette er vi enige om. Min fraseparerte mann bor innen samme skolekrets som da vi var sammen, så det fungerer fint på en måte. Det var han som gikk fra meg til fordel for en annen kvinne, og han har nok skyldfølelse så det holder. Hvordan det påvirker sønnen vår, denne delingen, er for tidlig å si noe om, da bruddet er ganske nytt. For meg er det selvsagt en fordel å ha hovedomsorgen, min eks ville at jeg skulle ha den, da han syntes at han hadde ødelagt livet mitt nok. Jeg får utvidet barnetrygd, samt bittelitt overgangsstødnad (jobber nesten fullt). Jeg har ikke krevet eksen for barnebidrag, fordi han betaler på huslånet og fellesutgiftene her (vi eier leiligheten 50/50). Når jeg etterhvert får fast, full stilling, (gud, la det bli snart!), skal jeg forsøke å få kjøpt ham ut. Da må jeg bære alle utgifter selv, selvfølgelig, men da må han også betale bidrag så det synger, han tjener veldig mye mer enn meg. Som en sveket kvinne til en annen: Prøv å få hovedomsorgen. Hvorfor skal du lide økonomisk fordi han har vært en utro idiot? Få alle stødnadene du kan. Men gi barnefar mye samvær, for barnets skyld, om ikke annet. 60/40 er en god løsning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Min eksmann og jeg er enige om at en 50/50-deling ikke er det beste for våre barn, og at de skal bo fast her hos meg og tilbringe annenhver langhelg og ei natt i uka hos ham. han bor i gangavstand herfra, men 1. klassingen vår kan ikke gå alene og besøke venner som hun gjør når hun er hjemme.Vi har ikke tenkt økonomi, men kun hva som er bra for barna. I forhold til farsbidrag forsto jeg det slik at bidraget blir kraftig redusert så lenge han har dem ni netter i måneden (eller har jeg misforstått), men vi skal uansett ha en privat avtale på det økonomiske og kommer ikke til å ordne dette gjennom NAV. Foreløpig betaler han de regningene han betalte her før han flyttet. jeg vil etterhvert få en ekstra barnetrygd og støtte til barnetilsyn, mulig jeg får en liten sum os. Mannen her har nok også fryktelig dårlig samvittighet da det var hans avgjørelse alene å bryte opp familien, er nok derfor han er så "raus" i forhold til det økonomiske. Han skulle nok gjerne hatt barna mer, men ser at det er naturlig at de bor mest hos meg siden jeg alltid har tatt hovedansvaret for barna, også mens vi var gift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå