Gå til innhold

Da kom endelig veslejenten vår! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev jo noen innlegg om uregelmessige små rier på onsdags kvelden. I 22-tiden fant vi ut at det fikk heller være verd en bomtur og ringte barnevakt og kom oss avgårde. Hadde rier i bilen, bl.a en der jeg ble overbevist om at nå var det igang, kunne faktisk kjenne at det åpnet seg.

23.15 ankom vi legevakt der en JM ventet på oss og undersøkte. Joda, 4-5 cm åpning, så her var det igang! Men, hun synes riene så spass vonde ut at hun ville ha meg i ambulanse siste halvtimen av reiseveien, så da ble det slik. Med blålys og greier, hehe... Hadde ikke vært nødvendig det da, for når vi kom fram var det fortsatt bare 5 cm åpning.

Fikk en veldig hyggelig ung JM på Storken som mente det burde bli mer fart over riene, og rundt klokken 00.45 satt hun klyster i håp om at det kunne få fart på ting. En liten halvtime etter kom riene tettere, JM gikk ut og jeg prøvde å puste på etter beste evne og motivere meg for å holde på slik et par timer til. Ikke det letteste egentlig, var skikkelig demotivert til å ha rier og ønsket meg hundre mil vekk. Etter noen slike vonde heftige rier ba jeg mannen ringe på JM, han gikk ut og JM sa hun ville undersøke på nytt. Sier hun 5-6 cm nå, så skirker jeg husker jeg at jeg tenkte, men enida, hun smilte hun og sa "Vet du? Her er et babyhode på vei ut!", gjett om jeg ble glad! :-) Neste rie var pressrie og mannne og en ekstra JM kom på plass, så kom to pressrier til og babyen var ute. Lettelse! :-) Reaksjonene mine var vel også fortløpende slik: "Jeg er ferdig, det er over, aldri mer, det er over!" mens jeg lo, så fikk jeg snudd meg og sett nedover, "Oi, så mye hår!", deretter kom noen spede hissige skrik og en enrom lettelse skylte innover, alt vel! Babyen levde, takk og pris! Og så et lite nysgjerrig "du, det ER jente ikke sant?", noe jeg fort ble vist at det var før jeg fikk henne opp til meg. Så nydelig! :-) Masse, masse mørkt hår i alle retninger, så ut som et lykketroll, hehe...

Barseloppholdet ble så som så, 4 mannsrom er ikke helt ideelt akkurat, men personalet på KK skal ha masse skryt, fantastisk hjelpsomme og hyggelige alle sammen :-) Nå er vi hjemme og koser oss med vesla. Storebrødrene er superstolte og skal kose med henne hele tiden. Selv er jeg bare glad alt er over, gleder meg til å sove litt (trøtt!), og storkoser meg masse med lillejenten vår, som forøverig ikke er så veldig liten. 4210g og 54 cm, 36 cm om hode, endte hun på, men med tre større barn fra før ser hun jo knøttliten ut likevel da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!!!! Nå hører jeg ikke til her lenger, siden snuppa er året om et par uker, men er inne og sniker enda!! Har fulgt deg, og sier igjen: GRATULERER!!!!

Skrevet

Hun var ute 01.26, glemte å ta det med, så gikk fort på slutten! Heldigvis, hehe...

Skrevet

Gratulerer kjempemasse! :) Herlig å få henne ut kan jeg tenke meg! :)

Skrevet

Gratulerer Alva! Du har vært savnet her inne :) Kos deg med jenta og så fint at alt gikk bra!

Skrevet

Gratulerer masse med veslejenten :-)

Fikk du 4-mannsrom på storken altså? Jeg vil føde der for slippe å dele med så mange på barsel...hmmm... Kjekt å høre at du likevel fikk et godt opphold der :-)

Skrevet

Gratis!!!! heldig du!!!

Gleder meg til det er min tur, håper jeg får det son som deg, det høres som en fin fødsel! men vil ikke gå over da:)

Skrevet

gratulerer med jenta;-)

kos dere masse i tiden framover!!

Skrevet

ååå gratulerer! Tenk da var alt over! ALDRI mer nei... Heldig du er som er ferdig! Kos deg masse nå da, siste gangen!

Skrevet

Takker :-)

Er usannsynlig deilig å være ferdig ja! Sender alt fødsestøv som er igjen over til dere andre her, håper dere snart blr ferdig også! Nå skal det soves her, ble veldig lite søvn på barsel, så er stuptrøtt...

Skrevet

gratulerer så mye...! :D

Skrevet

Gratulerer så mye=)

Skrevet

Gratulerer til deg og dine Alva og kos deg i tiden fremover! Var godt å se at alt har gått bra!

Skrevet

Gratulere takk for gode råd og tips underveis:)

Skrevet

Der var du, ja! :) Gratulerer så masse med jenta! :)

Skrevet

Gratulerer så mye med lille jenta di!! :D

Gjest ~Gravida~ Uke 36
Skrevet

Gratulerer så mye!! :-)

Heldig du som er ferdig,og så lite pressrier du hadde. ;)

Kos dere masse.

Skrevet

Gratulerer så mye :-))

Skrevet

Gratulerer så mye Alva. Har tenkt mye på deg, da jeg så at du ikke var her på noen dager. Du må kose deg masse.. :)

Skrevet

gratulerer så mye!:) kos deg masse med jenta di:)

Skrevet

Gratulerer så mye, Alva :)

Kose dere masse :)

Skrevet

Gratulerer som firebarnsmor og med en etterlengtet prinsesse :) :)

Ønsker dere alt godt, nyt tiden fremover.

Sitter her og venter ennå, men snart skjer det vel noe her også...

Skrevet

Gratulere så mye med lite gull :)

Nyt tiden den går så altfor fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...