Dossa :) Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg bare lurer på hvordan det gjøres......er det et spesielt skjema man trenger å fylle ut? Hvordan formulere seg i søknaden? Kan arbeidsgiver nekte deg ammefri?
trillemamma Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Jeg snakket med arbeidsgiver om det, trengte ikke å søke. Jeg jobber kommunalt, vet ikke om det er annerledes andre steder. Alle har rett på ammefri, noen mer enn andre og noen med lønn, mens andre har uten lønn.
erteposen + 4 Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=91 Her står ikke noe om hvordan, men mye om regelverket, Det er ikke med lønn, kanskje med unntak om du jobber i staten. Jeg sendte en egenprodusert søknad til sjefen, og det var en ren formalitet. De krevde attest fra hs eller lege om barnet var over 12 mnd.
Eva_81 Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Trenger ikke søke om det. Det er en rettighet du har. Arbeidsgiver kan ikke nekte deg det, men det er ulik praksis i offentlig og privat virksomhet. Selv jobber jeg i staten, og har to timer per dag. Dvs jeg begynner en time senere og går hjem en time tidligere hver dag. 5,5 timers arbeidsdag mao. Tror enkelte private bedrifter bare har en time per dag. Jenta mi er 7 mnd nå, og jeg kommer til å holde på ammefri så lenge jeg ammer. Forhåpentligvis til hun er mye over året. Blir vel litt annerledes når hun begynner i barnehage i januar da, men...
Eva_81 Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Og jeg har selvsagt full lønn! Det glemte jeg å skrive, men det ligger kanskje implisitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå