Dossa :) Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Er litt nysgjerrig på hva dere andre tenker og gjør. Da vesla kom hjem fra sykehuset her la vi henne på sitt eget rom fra dag 1.......og det har fungert veldig bra. Døra hennes og vårt er åpen så jeg hører dersom hun lager lyder.... Var litt i tvil i begynnelsen.....følte at jeg ikke hadde full kontroll....men som sagt så går det kjempe fint Hva gjør dere?
Gjest Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Begge sov ved siden av meg til ca 1 år. Samsov til ca 3 mnd.
flypapir Skrevet 15. august 2009 #3 Skrevet 15. august 2009 Jenta på 3,5år sover på eget rom. Hun flyttet inn på eget rom da hun var 15 mnd, før den tid hadde vi bare ett soverom. Minsten på 6mnd sover på vårt rom, men planen er å få han over på eget rom så snart rommet han skal få har fått ny maling på veggene..
It's all about me Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Nummer 1 kom på eget rom da han var 2 mnd og 1 uke. Nummer 2 kom på eget rom en uke før hun ble 2 mnd. Nummer 3 får ikke mange nettene inne hos oss om så i det heletatt noen. Både nummer 1 og 2 sov natten igjennom fra natt 2 og 3 på eget rom. Så det er ikke tvil om at iallfall mine sover mye bedre alene. Og jeg, jeg hater å ha de inne hos meg siden jeg sover så utrolig lett og urolig da.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Samsov til hun var over året, vi sov utrolig godt alle tre. Ettter det ble det eget rom. Hun kommer i alle fall et par ganger i uken opp i min seng iløpet av natten. Merker det ikke siden hun bare kommer og legger seg:)
Gurine Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Hadde ikke følt det komfortabelt å ikke ha kontroll om natta, så barna våre har sovet på samme rom som oss. Det har også vært en del natt-amming og sam-soving, og da er det praktisk å ligge på samme rom. Hadde ikke fått sove om jeg ikke kunne titte og høre pusten tror jeg, tenker jo på krybbedød og slik, men er nok bare litt "hønemor". Nr. 1 sov på vårt rom til over året, fordi vi måtte pusse opp hennes rom. Nr. 2 fikk eget rom i 4-5 mnd alder, fordi hun sov så urolig og våknet fort bare vi snudde oss i senga. Nr. 3 er 8,5mnd og sover hos oss. Vi må få pusset opp et soverom før hun kan få sove på eget rom. Men hun sover ganske godt, så det går greit å dele rom
fox`y Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 elste fikk eget soverom når han var 21 mnd. minstemann sover ennå på samme rom som meg,har nett fylt 2 år. har årdnet soverom til han også men kvier meg til å flytte han.
Honningmelon Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 De sov på samme rom som meg til de var 4 og 6 mnd. Om vi får en til så blir nok h*n på rommet vårt en god del lengre ettersom to av dem må dele rom.
Bunnies by night Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Samsov med han fra han var født fram til for en måned siden, da var han 16mnd.
hettinettifletti Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Her samsover vi, ungen er snart 7 mnd, skal vel flytte han over i egen seng snart, men tror det vil føles litt vemodig for meg, synes det er så koselig å ha han ved siden av meg.
erteposen + 4 Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 Jeg hadde aldri klart å legge et spedbarn alene på rom, og mine har sovet hos oss minst til de var 1 år. Det har aldri vært noe problem, og vi elsker begge to å ha de små i senge i morgentimene. Nå har vi to på rommet igjen, og vi snakket akkurat om at vi savnet det.
StorkeMammaen Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 Vi samsov til ca 4 mnd. Og han ligger inne på rommet mitt enda (7mnd) Nå har jeg bare ett soverom, men hadde hatt han inne hos meg til hvertfall 1 år uansett.
Dossa :) Skrevet 15. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 15. august 2009 Må innrømme at det som gjorde meg litt i tvil om hun skulle sove på vårt rom eller på sitt eget var krybbedød. Men jeg prøver å ikke tenke på det....skyver det bak i hodet.....for hadde jeg tenkt på det hele tida hadde jeg mistet fatning tror jeg. Vår første lå med oss til han var godt over året.....nr to la vi på stua....hadde bare et soverom og ville at hun skulle venne seg til å sove alene....og da vi flytta inn i nytt hus fikk de hvert sitt soverom og har aldri sovet bedre enn de gjør nå
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. august 2009 #14 Skrevet 15. august 2009 Eldstesnupp sov på samme rom som oss til hun var 1 år (hadde bare ett soverom, så flyttet vi da hun var 1 år, til leilighet med to soverom, da fikk hun sitt eget). Samsov med henne de første 6 ukene. Minstesnupp sov på samme rom som oss i bare et par mnd tror jeg..husker ikke helt. Hun fikk i hvertfall eget rom tidlig, for da hadde vi flyttet til stort hus ) Samsov bare tre uker med henne, litt av og på. Hun sov bedre alene enn storesøsteren gjorde i starten.
Mammapudding Skrevet 15. august 2009 #15 Skrevet 15. august 2009 Leah sover i samme seng som oss enda, hun er akkurat fylt 2 år:) Hadde ikke tenkt å ha henne i samme seng i det hele tatt, men så ble hun født og jeg måtte sjekke om hun pustet ca hvert 5.min, var helt utslitt etter første natta hjemme Hun skulle over på eget rom da hun ble 1 år, men vi har bare hatt 1 soverom nå så da sover hun i vår seng:) Får trapp opp til de andre soverommene nå ganske snart, å da skal hun kanskje på eget rom..men både jeg og pappan gruer oss, vi sover så godt sammen alle tre:)
De tre gull Skrevet 15. august 2009 #16 Skrevet 15. august 2009 Har samsovet med alle tre til de var ca 4 mnd, deretter var det oppi egen seng men på vårt rom. De to eldste flyttet vel ut av vårt rom da var rundt 1 1/2 år.. Lille gullet på 10 mnd sover med oss ennå.. Jeg kunne aldri aldri latt et nyfødt spebarn ligge alene på et rom. For meg hørs det helt unatulig ut. De kommer ut i den stor kalde verden for så å bli plassert alene i en stor seng på et eget rom. Det klinger bare ikke.
Mia_73 Skrevet 15. august 2009 #17 Skrevet 15. august 2009 Vi hadde rommet klar helt fra han ble født, men han sov hos oss til han var nærerme 3, gitt. Føltes trygg og beroligende å ha han så nærme. Pluss at han sov aldri bra, måtte mye opp om natta, orker ikke gå rundt omkring i huset liksom.
Lillepusen-78 Skrevet 15. august 2009 #18 Skrevet 15. august 2009 Gutten min er snart 11 mnd, og sover på vårt rom. Gruer meg til han skal sove på eget rom, blir liksom så "langt" unna når vi er vant til å ha ham ved siden av oss.....
Gjest Skrevet 15. august 2009 #19 Skrevet 15. august 2009 Eldste flyttet på eget rom da han var 8 mnd. (han er nå 2 år). Minste er 7 mnd og sover foreløpig inne hos oss, men om en ukes tid er barnerommene ferdig pusset opp så da flytter han på eget rom. Synes det er greit å ha dem inne hos meg i starten, spesielt med tanke på mating på nattestid. Med også at det er veldig enkelt å ha dem nære når de søker etter smokken eller trenger hjelp til å bytte stilling, har mistet dyna o.l. Da trenger ikke jeg å gå fra et rom til et annet, og våkner dermed ikke så mye (og sovner dermed raskere når jeg legger meg igjen).
mam <3 Skrevet 15. august 2009 #20 Skrevet 15. august 2009 Vi hadde to knøttsmå soverom i leiligheten vi bodde i da vi fikk barn, så hun måtte ligge på eget rom (kunne ha samsovet da men) Det fungerte uansett utmerket fra dag en, våknet uansett av den minste lyd fra henne, hun våknet dessuten bare en til to ganger per natt for å spise. Håper det går like glatt med nestemann.
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 15. august 2009 #21 Skrevet 15. august 2009 jenta mi sover i egen seng på mitt rom, er straks to år! har kjøpt junior seng til henne nå for å se om hun vil sove på sitt eget rom!
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 15. august 2009 #22 Skrevet 15. august 2009 Vi la gutten vår på eget rom når han var ca 3 mnd
Eva_81 Skrevet 15. august 2009 #23 Skrevet 15. august 2009 Lillegull sov på samme rom som oss til hun var ca 6 mnd. Nå har vi flytta senga hennes inn på eget rom, og det går kjempebra det.
-MtG- Skrevet 15. august 2009 #24 Skrevet 15. august 2009 Eldstemann sov på vårt rom til han var 7 mnd. Da bygde vi et ekstra rom i leiligheten så han fikk eget rom. Nå er snart lillebror 7 mnd og vi tenker å flytte han på rom sammen med storebror snart(vi har bare 2 soverom fortsatt). Bare han lærer seg å sove litt bedre, og kanskje sovne selv på kvelden såblir det bytte av rom.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 15. august 2009 #25 Skrevet 15. august 2009 Sov på samma rom til han ble 2år. Så flyttet han inn på eget rom når jeg flytta sammen med samboeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå