Gå til innhold

Ang pappaer og thaidamer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere hatt et innlegg her om min far som er flyttet til Thailand og har fått seg dame der nede.

I dag har jeg fått vite at hun er 24 år (jeg er straks 27) og at han heller ikke utelukker barn i fremtiden dersom dette er noe varig.

Han utelukker riktignok å ta henne med til Norge. Altså ser det ut til at morfaren til jentene ikke kommer tilbake og at jeg i tillegg med tiden nok får noen VELDIG små småsøsken..

Selvfølgelig burde jeg nå være glad på min fars vegne osv, men foreløpig forbeholder jeg meg retten til å være en litt småsnurt småbarnsmamma som strever litt med å innfinne seg med at ikke bare har han flyttet og funnet seg dame, men hun er yngre enn meg, og eventuelle onkler og tanter til mine barn vil være yngre enn barna mine. I tillegg kommer han nok ikke tilbake. Jeg har veldig lite familie og selv om dette nok betyr at den blir større, så vil den i det daglige fremdeles være minimal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at det er vanskelig å forholde seg til. Håper det løser seg til det beste for alle til slutt.

Skrevet

Det blir nokk vanligere og vanligere. svigerfaren min er gift med ei Thailansk dame, å hun er yngre enn meg og sambo (vi blir snart 27)

de har 1 sønn sammen på 3 år. hun er kjempe koselig,flink til å lage mat, jobber og er selvstendig og ikke minst de har d kjempe bra sammen. så er glad på hans vegne.

kompisen min har også fått seg thai dame som kommer opp til norge.

sjønner at du blir smålei deg, tror kansje jeg har blitt d jeg også først vist d har vært min far.

syns d var domt av han å bare flytte da.

Skrevet

Egentlig hadde det vel vært greit nok dersom han hadde tanker om å ta henne med hit, da får han være bestefar, ungene mine får ha morfar her og jeg får ha potensielle småsøsken i nærheten og bli kjent med dem.

Men på andre siden av kloden?!

Og 24 år!? Det også plager meg litt...

Skrevet

Du har helt rett til å føle som du gjør. Jeg hadde ikke bare blitt småsnurt. Jeg hadde blitt kjempelei meg og skuffa. Først og fremst fordi barna mine i praksis ikke har noen morfar. Så hadde jeg blitt forbannet for at hun var så ung. Kvalmt synes jeg da...

Skrevet

Fikk plutselig et behov for å forklare hvorfor jeg synes det er kvalmt.

Selv om man er blitt voksen - så er man fortsatt barn av sine foreldre. Selv om min far behandler meg som en voksen - så hender det at jeg av og til føler meg som hans lille pike... Derfor blir det helt feil for meg hvis faren min hadde funnet seg en dame som er yngre enn meg....

Skrevet

Det forstår jeg godt at plager deg, særlig det med at hun er 3 år yngre enn deg....... grøss.....

Jeg kan bare ikke fortså hvordan noen kan falle for noen som kunne vært venninnen til datteren.... Men han om det..

Jeg har også en litt rar familiegreie, men heldigvis har mamma funnet en på sin egen alder og de bor i nærheten. ( ikke mer å snakke om...)

Om man kan ta noe lærdom av hva foreldre driver med så kan man jo si at vi vet i hvertfall veldig godt hva vi IKKE skal gjøre mot våre barn.

Kanskje du og mannen din også snakker om det?

Skrevet

Hehe, mamma sin snusk, jeg gjør heldigvis ikke det, for meg er min far mer en kompis egentlig enn en far.

Jeg har periodevis betalt regningene hans og litt sånt, grunnet tidligere personlige greier.

Egentlig plager det meg mest av alt at han ikke er morfar for ungene, og ikke får bli kjent med dem. Min mor er død, og jeg har en eneste bror, han er rusmisbruker og får ikke være med ungene alene.

Også har jeg besteforeldrene mine, men siden de nå er 80 og 77 år må jeg vel snart innse at de ikke kommer til å leve evig de heller.

Og jo, 24?!? Det virkelig plager meg at hun er så ung at pappa på en måte starter helt på nytt, og at jeg ikke "år være med" på en måte.

Spetakkel, tusen takk, det håper jeg også:)

Skrevet

Jeg og mannen snakker foreløpig litt om det, men ikke mye.

Mannen er en sånn "aha, et problem, da løser vi det", men dette er liksom ikke i den sjangeren:p

Og når det kommer til meg og han så kommer vi til å være sammen for alltid har vi bestemt:p *vifter med øyevippene og tvinner tyggis* Hehe... (ja, vi håper nå det da, og er villige til å jobbe for det!)

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du reagerer på både fraflytting og alder, det tror jeg de fleste hadde gjort. Så lenge situasjonen er som den er kan jeg bare si at jeg håper du får det bedre med det med tiden.

Skrevet

Det tristest er jo at han er flyttet.

Jeg hadde blitt utrolig lei meg.

Så jeg skjønner deg godt!

Håper det ordner seg på ene eller andre måten iallefall=)

Skrevet

Jeg må si at du takler dette veldig bra!

Vet ikke helt hvordan dette kan løse seg, annet enn at du til slutt blir vant med tanken og får ro i kroppen...

Huff. Klem til deg!

Skrevet

Skjønner deg kjempe godt! Tror ikke jeg hadde taklet situasjonen så bra, eneste fordel jeg ser her er at det blir noen turer til Thailand på dere ;-)

Skrevet

Skjønner godt at det er leit at pappan din har flytta så langt vekk!

Min pappa har også funnet seg ei thai dame og de gifta seg for 8 mnd siden. Nå er hun gravid og jeg skal bli storesøster. Litt uvant, men synes samtidig det skal bli kjekt:) Mine barn vil jo få en tante/onkel som er yngre enn seg, og det er jo litt spesielt, men ikke noe som plager meg.

Heldigvis for meg, og mine barn, så bor de her i Norge. Hadde også blitt lei meg om pappa flytta helt til Thailand,han ville jo gått glipp av så masse med barnebarna sine!

Hun er heldigvis eldre enn meg, hun er 34, og jeg 26. Hun er jo endel yngre enn pappa da, men ville synes det ville vært rart å hatt ei "ste"mor som var yngre enn meg...

Håper ting ordner seg for dere,vet faren din hva du synes om alt dette??

Skrevet

Forstår deg godt - en situasjon som ville tatt litt tid å venne seg til for meg i alle fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...