Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt litt forskjellig om det er farlig eller ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser det ja, samt alt mulig annet jeg har lyst på. :))

Mener du kan lese på matportalen.no hva som er anbefalt gravide å ikke spise. Jeg er ikke inne på det, da jeg ikke bryr meg om det.

Heldigvis opp til hver enkelt...

Skrevet

Jeg signerer deg på den nr.6!

Skrevet

Vet jeg har spist parmesanost noen ganger, og har aldri tenkt over det. Men skulle kjøpe en ost i butikken her en dag, og så at det sto på den at den var upasteurisert, så da lot jeg det være.

Men i utgangspunktet er det vel bare mykoster man skal holde seg unna, hvis de er upasteuriserte?

Skrevet

Tidligere var det bare myke oster av upasteurisert melk som var regnet som usikre, men nå regner de alle myke oster som usikre (med mindre serveres godt oppvarmet som f.eks. på pizza eller i saus)

Det er vel denne tragedien som er grunnen til det: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2135498.ece

(den aktuelle osten var laget av pasteurisert melk)

Skrevet

Det finnes parmesan som er både pasturisert og upasturisert. Jeg går for den pasturiserte. Den er å få tak i noen matbutikker, men langtifra alle. Meny bruker å ha den.

Skrevet

Jeg har hørt at akkurat parmesan er OK uansett om den er pasteurisert eller ikke fordi den er så hard at listeriabakterien ikke trives i den. Jeg anser derfor parmesan som trygt å spise

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...