Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Jeg har time til ultralyd i arbeidstiden, og siden jeg jobber halvt om dagen ville jeg fått et kvarter på jobb før og en halvtime etter undersøkelsen. Jeg har prøvd å forklare at jeg trenger fri, men det virker som min sjef mener jeg heller må bytte vakt... Samme gjelder når jeg skal til jordmor. Er det noen som vet hvilke rettigheter man har? Jeg jobber i privat sektor.
De tre gull Skrevet 15. august 2009 #2 Skrevet 15. august 2009 Ehhhh... tror ikke du har krav på fri når du ikke jobber fullt. Jeg fikk fri fra min sjef til ul , lege og jordmor, men jeg jobber 100%.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 15. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2009 Jeg får kanskje legge til at jeg jobber 100% i utgangspunktet, men er sykemledt 50% pga av graviditeten.
Ingen_nick_ledig Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Høres jo logisk ut at du må bruke de 50 % som du er sykemeldt til ultralyd og jordmor-besøk... hadde vert noe annet om du hadde vert 100 % på jobb! Jeg ville i hvert fall aldri ha bedt om fri i din situasjon. Fri er jo for så vidt nedfelt i arbeidsmiljøloven, men man skal så langt det er mulig legge sånne timer utenom arbeidstiden.
It's all about me Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 Reglene sier vel at du har krav på fri i arbeidstiden hvis det ikke er noen mulighet for å legge avtalen i fritiden. Jobber du 50% burde jo det være mulig. Så sjefen din har egentlig rett, men det fleste pleier ikke pirke på det slik.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Akurat den ultralyd timen er nok ikke lett å få bytte, men jordmor timene bør du selvfølgelig legge opp til når du har fri
Eva_81 Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Jeg var 50 % sykmeldt de to siste mnd av svangerskapet mitt, og jeg gikk flere ganger til jordmor/lege mens jeg egentlig skulle vært på jobb. Jeg la ikke jordmortimene til når jeg var sykmeldt. Ingen som reagerte på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå