mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 15. august 2009 #1 Skrevet 15. august 2009 Fødeavdelingen i Kristiansand... Er det forferdelig der?
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 15. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2009 Hehe.. Du blir før meg i alle fall da... Har bare hørt litt negative ting ... Uff... aller helst ville jeg ha født i Bergen, men ser ikke helt hvordan jeg skulle fått det til!
Silje_vanilje Skrevet 15. august 2009 #4 Skrevet 15. august 2009 Jeg har ikke hørt annet enn positivt da Så satser på det stemmer... Kanskje litt langt å reise til Bergen når vannet plutselig går? he he
alvilde Skrevet 15. august 2009 #5 Skrevet 15. august 2009 jeg har født der 2 ganger, jeg er selv født i 84 så jeg er jo enda ung. helt ærlig så syns jeg noen av de kan være ufordragelige mot unge gravide. men jeg var så heldig å fikk ei fra afrika som heter elisabeth til jordmor, hun var så utrolig flink å snill<3 men ikke fin dere i hva som helst! lykke til <3
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 Om det er forferdelig? Syns det er kjempegreit jeg :-) Har født der for 4 og 2 1/2 år siden, og har vært veldig fornøyd begge gangene. Det jeg har hørt av negative ting er på vanlig barsel eller nyfødt post eller hva det heter. Føden er helt super, og vi har hatt familierom begge gangene og vært kjempefornøyd der også. Av 10 fødsler i venneflokken var det ei som fikk ei litt sur/rar jordmor, resten anbefaler sin på det varmeste. Og så har de jo som et av veldig få sykehus i landet den smertelindringen alle skryter av, som jeg aldri husker hva heter ;-) Er det noe spesielt du lurer på eller er redd for?
FlightlessBird Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 det er greit der, jeg har født der to ganger og har et helt ok inntrykk av de. Nå har jeg begge gangene født i fellesferien, så det har jo vært en del vikarer der da! Lykketrollet: Er det ikke efidrin eller noe sånnt den heter? Har du prøvd den? Jeg hadde petidin første gangen, og den var ikke god, så er litt skeptisk til smertelindring! Lystgassen er fin da
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Har hørt bare positive ting jeg også! Forrige gang fødte jeg i Bergen og var kjempefornøyd der. Har termin i november og håper på flinke folk og en fødsel som går bra:-)
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Har ikke prøvd den selv nei, men alle av mine venner som har fått den har rost den oppi skyene, og ikke trengt epidural ( som vi selvfølgelig ikke vet om de hadde trengt uansett da.) Jeg er nok like skeptisk som deg, desuten er mine fødsler et kapittel for seg selv. Det går veldig fint og veldig fort. Med førstemann fikk jeg akkupunktur (kjempe god effekt), som ville vente med mer smertelindring til det ble verre, men så kom han ut gitt. "Prøvde" lystgass (ikke skikkelig) med ham, men turde ikke bruke den skikkelig fordi jeg var redd for å bli kvalm / kaste opp. Gikk fra 3 cm åpning til nyfødt baby på 3,5 t. Med nummer to gikk det ennå mye fortere, så det ble litt vel voldsomt. Fikk akkupunktur (ikke fullt så god effekt) og brukte lystgassen skikkelig, og den var jammen god ja! Den gangen kastet jeg allikevel opp på annenhver ri, så jeg hadde liksom ikke noe å tape.... Har alltid tatt fødslene som de kommer, og sett den ann underveis. Hvis jeg trenger noe mer smertelindring denne gangen kommer jeg til å prøve den her nye greien.
Let's hear it for the boys! Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 Jeg har selv en kjempe positiv opplevelse. Hadde to fantastiske jordmødre og koste meg masse på barsel. Men jeg har hørt noe som er så grusomt at jeg knapt kan tro det. Vil ikke gå inn på detaljer, men denne kvinnen ble behandlet som søppel av alle hun kom borti der. Om det var fordi hun er afrikansk eller fordi hun er Jehovas Vitne, vites ikke. Men det er trygt å anta at det var en kombinasjon. I ettertid har hun fått en unnskyldning fra sykehuset, men hun sliter enda med sterke depresjoner.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 15. august 2009 #11 Skrevet 15. august 2009 He,he, fentalyl heter det. Googlet det frem nå. Efedrin er den slimløsende hostesaften vi får på resept til de små, men det lignet veldig i navnet :-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 15. august 2009 #12 Skrevet 15. august 2009 I tillegg har babyen hennes problemer med pusterøret fordi de ventet altfor lenge med å få ungen ut med keisersnitt. Stakkars liten lå og stanget i timesvis uten å komme noen vei.
FlightlessBird Skrevet 15. august 2009 #13 Skrevet 15. august 2009 Hahahaha! FENTANYL ja, hehe... husker jo nå at Efedrin er hostesaft, tipper det ikke funker på fødsel hvertfall!!! Jeg kommer nok også til å se litt an, drøyer det for lenge så kommer jeg nok også til å ty til noe for smertene. Sist gang klarte jeg meg helt til det siste kvarteret før pressriene, og da fikk jeg lystgass. Håper på like grei fødsel denne ganga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå