Gå til innhold

Blødninger - et desperat rop om hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet to ganger på to år. Veldig veldig sene sa´er. Har blitt gravid igjen, men tror dere faen meg ikke at jeg blør denne gangen også. Er det noen som vet noen ninja-triks for å stoppe blødninger? Har forsøkt akupunktur uten hell så langt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Høres forferdelig ut det du har gått igjennom. Har mistet to ganger selv, men dette var i første trimester. Hadde en blødning i dette svangerskapet i uke 16, det var grusomt. Hadde menssmerter også. Har hatt ganske plagsomme menssmerter og brun utflod denne uka også.Heldivis sluttet nå. Bank i bordet. Legen sykemeldte meg til neste sykehuskontroll. Er du sykemeldt?

Skrevet

Jeg mistet 3 ganger på ett år, føler virkelig med deg... Men mine var alle før fullgått uke 8, så de var jo relativt tidlige. Slitsomt for det, både psykisk og fysisk... *Klappe på*...

Blør du hele tiden nå? Eller etter enkelte aktiviteter...f.ex.gjort nr 2 eller hoppet i sengehalmen? Jeg hadde nemlig problemer med blødninger etter slikt i første svangerskap. Såpass mye at vi denne gangen fikk forbud mot selgekos de første 15 ukene... :(

Etter 2 SAer og en BO hadde jeg gitt opp.... Jeg fikk tilbud om utredning men hadde da fått alt som het graviditet opp i halsen og møtte ikke opp for å hente henvisning etc.... Så ble jeg likevel gravid igjen noen måneder senere og tok kontakt med lege-guruen min hos Sentrumslegene her i Bergen. Mortensen heter han og er helt fantastisk. Han satt meg på blodfortynnende, progesteron-tilskudd og Prednisolon (immunforsvarsdempende) for at jeg skulle klare å holde på småen denne gangen....

Og nå er jeg i uke 30 med en vilter mage....

Har du fått noen medikamenter denne gangen? Eller blitt sykemeldt? Jeg syns du burde få ekstra tilsyn,for det trenger du. Å stoppe blødninger vet jeg ikke mye om,annet enn at du bør ligge en del. (Som er vanskelig for de fleste av oss i det lange løp...Travle liv og annen familie gjør det vanskelig....)

Uansett, lykke lykke til og jeg håper virkelig det er din tur denne gangen... Husk,der er noen som blør mye i et ellers vellykket svangerskap og det går fint med dem.... Jeg håper det denne gangen er slik med deg. *Krysser fingrene*

(Ps, du kan jo ta kontakt med Sentrumslegene her i Bergen og forhøre deg?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...